Sinds enige tijd ervaar ik de interessante sensatie genaamd “wobble of death”. Hierbij gaan de voorwielen zo verschrikkelijk klapperen dat er eigenlijk weinig anders op zit dan proberen tot stilstand te komen en rustig de weg te vervolgen tot de volgende wobble zich aandient. Op de diverse internet-fora heb ik wat gelezen en heb intussen zo'n beetje alles nieuw: stuurhuis, stuurstang, spoorstang, panhardstang inclusief uiteraard alle kogels. Ook de stuurdemper heb ik vervangen voor een terra-firma variant met RTC-inrichting.
Nu vraag ik mij, gezien het gegeven dat de wobble nog steeds terugkomt, of ik nog iets over het hoofd zie. Kan het zijn dat de fusees afgesteld moeten worden? Zou een RTC-demper de wobble erger maken?
Wie weet raad?
Het is een defender 110 3-deurs Tdi, bouwjaar 1998 voorzien van een 4“ verhogingsset met daarbij horende radius- en draagarmen, aangepaste cardans, nieuwe wielen en banden (35”), werkelijk alles is bijkans nieuw……..
Arthur