certificaat brink trekhaak serie 3

• jos

Hallo

​Lang geleden ooit eens een certificaat gekregen van een andere prikkervoor een trekhaak voor een series 3  brinkdoor een pc crash verloren gegaan (ja geen back up….stom stom)heeft iemand nog het certificaat.?????ik ga donderdag naar de rdw voor de keuring en kan de trekhaak meteen meenemen in de papierenzou mooi zijn…….. mvgr joshi 

• DELETION_USER

Die heb ik op PDF, heb ik wel een mail adres nodig

Groeten Leendert

• DELETION_USER

Als goed is ziter op de trekhaak plaatje met een typegoedkeurings nummer. Met dat nummer kan de RDW het certificaat zoeken.

Ik ben daarnaast ook geintresserd in dat pdf bestandje.

• DELETION_USER

Dat PDF bestandje is een scan van een origineel papier wat bij de trekhaak zat.

Het type trekhaak is Brink 935

RDW type goedkeurings nummer RDW 0801-2333

Ieder die mij z'n e-mail adres geeft kan een copy krijgen van deze PDF

• DELETION_USER

Om teleurstelling te voorkomen : Als het er om gaat dat de RDW het trekgewicht op het kentekenbewijs zet dan heb je geen trekhaak nodig en niet de papieren daarvan. Je hebt wel een verklaring van LR-NL nodig wat voor jouw auto de trekgewichten zijn, als je die verklaring hebt wordt dat ongezien/ongekeurd gewijzigd op je kentekenbewijs na opsturen.

Pas als je wat gaat trekken moet de trekhaak ok zijn voor het doel, dwz een type-plaatje hebben. Tot 750 kg moet de trekhaak trouwens niet meer dan ‘deugdelijk’ zijn.

Ik heb wel nog ergens die LR-NL verklaring voor een SIIa 2.25 benzine, die verklaring kan je nog steeds gratis aanvragen bij LR-NL, vroeger was dat dHr Lagermaat.

• DELETION_USER

En soms, heel soms, willen ze bij de RDW de trekgewichten er wel bijzetten als je er bent én het kenteken hebt van eenzelfde wagen met zelfde blok en brandstof en zelfde bouwjaar.

• jos

leendert1

Dat PDF bestandje is een scan van een origineel papier wat bij de trekhaak zat.

Het type trekhaak is Brink 935

RDW type goedkeurings nummer RDW 0801-2333

Ieder die mij z'n e-mail adres geeft kan een copy krijgen van deze PDF

• DELETION_USER

Zoals dewilde zegt kijken ze helemaal niet naar je trekhaak. Ik heb twee keer trekgewichten op kentekenpapieren laten zetten en beide keren aan de hand van het VIN-plaatje (maxiamaal gewicht auto+aanhangwagen). De eerste keer was het een foto per post met het oude kentekenbewijs en vervolgens kreeg ik de nieuwe papieren per post terug.Nu recent een tweede keer bij de rdw tijdens het invoeren van een auto (s3 1975) waar nog niet eens een trekhaak op zat. Ook hier werd naar het vin-plaatje gekeken en verder niet.

• DELETION_USER

idd.. je kunt gewoon een trekgewicht krijgen zonder dat je een trekhaak op je wagen hebt.. overigens hoef je niet perse die papieren van land rover te hebben.. de landrover heeft een type goedkeuring met een maximaal trekgewicht en dat is helaas maar 2 ton..

• DELETION_USER

euh, die van mij mag echt 3500 kg trekken en die van mijn buurman ook. die heeft sinds afgelopen winter zijn trekgewicht op kenteken geregeld.(een 88)

dat de Brinktrek haak maar 2000kg aankan/mag is ander verhaal, en ook dat dat de enig goedgekeurde haak is voor onze karretjes.