Dag allen,
ik rij inmiddes al weer een paar jaar met veel plezier rond in mijn Range Rover Classic. Nu betrap mezelf er steeds vaker op, dat ik regelmatig advertenties voor Series doorpluis. Nu is een RR én een Series niet mogelijk binnen het budget (en op de oprit) dus als ik de knoop doorhak, zal de RR plaats moeten maken.
Nu gebruik ik de RR doordeweeks vaak voor woon-werk en dergelijke, gaat prima en met redelijk confort. Dit zal bij een Series flink afkicken worden, maar hoe erg? Confort vind ik geen probleem (heb al een aantal keer in verschillende Series gereden), maar ik vind het wel belangrijk dat ik een beetje mee kan komen met het overige verkeer (dit heb ik niet echt kunnen testen).
Welk type en met welk blok kan ik het best naar kijken? Een series II heeft de voorkeur, simpelweg omdat ik de lampen binnen de spatborden geweldig mooi vind. Ook moet het bouwjaar gunstig zijn (lees: pre 1976) en gezien hij mee op vakantie mag inclusief kinderen, zal het een 109 moeten worden.
Normaal onderhoud doe ik bij de RR zelf, en ik heb de afgelopen jaren weinig problemen gehad (na aanschaf koppen laten vervangen en vorig jaar wat laswerk voor de APK, maar verder probleemloos) kan ik bij een Series meer kwalen verwachten? De RR zal ergens tussen de 8.000 en 10.000 moeten kunnen opleveren (Nette auto, gunstig bouwjaar), kan met dit budget een ‘betrouwbare’ Series vinden?
Lang verhaal, kort samengevat: Is een Series voor dagelijk gebruik praktisch of lekker in m'n Range Rover Classic blijven rijden? En zo ja, naar welke modellen met welk blok kan ik het best zoeken?
Bij voorbaat dank!