2.25 diesel moet pufje hebben RaRa

  • Johan

    Mensen,

    ik heb een 2.25 dieselblok volledig nieuw opgebouwd (na overgenomen van een unfinished project), zuigers, kleppen nieuw.

    Gereviseerde verstuivers, gereviseerde brandstofpomp, nieuwe opvoerpomp, nieuwe leidingen (alles aanvoer/lek etc.).

    Kleppen staan perfect, timing staat perfect (via vliegwiel en sleutel). Nieuwe gloeispiralen, voorschakelweerstand.

    Blok loopt perfect, maar hij heeft bij de start atijd 1 pufje remmenreiniger nodig.

    N.b. 1 pufje is genoeg, zonder niet aan de praat te krijgen.

    Voorgloeien schijnt goed te werken (standaard series pluggen), voorschakelveer staat roodgloeiend.

    Wat kan dit zijn, of moet alles misschien nog inlopen. Ik heb er nog niet echt een stuk mee gereden (nog geen apk en verzekering).

    Ik hoor graag jullie mening.

    Mvg

    Wim

  • Johan

    Gloeibougies zijn nieuw en gloeien volop.

    Als de motor gelopen heeft start hij wel zonder pufje, maar ook niet van harte (met wat aandringen/doorstarten dus).

    Remmenreiniger spuiten op aanzuigleiding snap ik niet zo goed, dat is toch een diesel pers- of lek-leiding.

    Zit nieuwe zware accu in en startmotor draait volop.

    Zelf vermoed ik dus niet meteen mengsel vanuit de brandstofpomp / verstuivers.

    Misschien probeer ik een half litertje 2takt olie in de diesel, zodat het systeem weer lekker soepel beweegt/draait.

    Uit ervaring weet ik dat een oud rammelend golfje dan weer snort als een naaimachine.

    Maar sta nog steeds open voor nieuwe tips. . .

  • Johan

    Hoi Wim, kijk dat was dus ook een van mijn originele gedachten. Maar omdat het blokje ze mooi loopt twijfelde ik.

    Het blok heeft tot nu 20 minuten stationair gedraaid. Misschien een keer een stukje rijden, kijken of het beter wordt.

    Compressie meten leek me nog niet zinvol, omdat alles nog moet inlopen.

    Mvg Wim