Nieuwe master cil. Koppeling

• Redfox

Hoi, heb inmiddels alles afgesteld zoals in het boek. Nu vind ik het pedaal toch nog wat snel pakken als je de koppeling laat opkomen, waar zou ik dat het beste kunnen bijstellen? Pedaal hoogte? moeren op push rod? Het luistert allemaal vrij nauw heb ik gemerkt

• Arthur

Het is een vreselijk gepruts, maar met die moeren op het stangetje onder het deksel bij de master kun je nog wel wat verstellen. Maar heb je de rest van je systeem ook goed gecheckt? Het slangetje naar de slave is berucht bijvoorbeeld. Dit gekke ding kan een beetje opzwellen waardoor de druk die je met de master hebt opgebouwd niet alleen richting de slave verdwijnt…… Je zult dit met een assistent moeten testen, of op voorhand een nieuwe slang plaatsen.

Ik heb nu een soortgelijk probleem, toevallig ook bij het slangetje, maar ik ben even te beroerd er wat aan te doen. Gevolg: ik verbruik nu wat meer DOT-4, maar het blijft binnen de perken. Ik denk dat ik juni de hele handel in 1 keer vervang.

Arthur

• Redfox

Hoi Arthur , het is gelukt !! Hij koppelt weer als vanouds. Het was een combinatie van het afstellen van de pushrod en de moeren en een paar dagen rijden met veel koppelen. Jij succes in juni

• Redfox

Hoi allemaal, hij koppelt weer als vanouds, echter, het klein geluidje dat in het blok zat en ik niet kon vinden waar het vandaan kwam, bleek een lekke koppakking te zijn :@ :@  hij staat nu bij de garage om vervangen te worden (geen tijd om het zelf te doen en ook nog nooit gedaan , dus alles eerst uitzoeken). Het is de achterste cilinder van een 200 tdi. Hopen dat het bij het vervangen van de koppakking blijft en ze niet meer vinden. Heb al heel veel geinvesteerd in de auto:S  

• Arthur

Shit, dat is balen. Maar ja, LandRovers zijn nu eenmaal een uitstekend excuus voor een hobby……..