zijpanelen Lightweight passen niet

• Mudbuster

Ben mijn nieuwste aanwinst, een lightweight, aan het opkanppen. Wou er graag zijpanelen met ramen inhebben en heb mijn dichte panelen mooi met een andere prikker geruild tegen deze (rode) panelen met grote ramen.

Nu ben ik eraan toe om ze te monteren en denk ik dat ze niet passen. Het lijkt erop dat de panelen iets breder zijn dan de ruimte die ik heb.

Klopt het dat de panelen van een lightweight anders zijn? Vooral het achterste deel met het kleine raampje, is dat smaller?

Zo ja, weet iemand hoeveel, dan kan ik deze panelen aanpassen. Weet iemans ook een slimme manier om dat te doen?

Op de foto zie je dat het rode paneel rechts oversteekt. Het paneel staat er los op, is nog niets vastgeschroefd.

Peperbus: 130 CC, Puma | Willem: S2 88 2.25 Diesel | Nelson: LW 2.25 Benzine

• Rogier 88 SIII

Het is vaker gedaan weet ik. In gieten rijdt er ook 1 mee rond.

Moet ik die dichte panelen nog na meten? We hebben ze op elkaar gehad en optisch geen verschil.

Mtvgr Rogier

• Mudbuster

@Rogier

Wil je de achterkant eens nameten? Gaat dan om de maar van de hoek tot waar het plaatwerk (voor de deur) is teruggevouwen.

Peperbus: 130 CC, Puma | Willem: S2 88 2.25 Diesel | Nelson: LW 2.25 Benzine

• Rogier 88 SIII

Ok. Bult werk dus. De oude zaten wel goed? Want we hebben ze op elkaar gehad en waren geleik aan elkaar.

• Marchel

Hoi Mudbuster,

Inderdaad rijdt er in Gieten 1 rond en ook in Borger. Overal steken ze een beetje uit.Zijpanelelen aan het dak vastmaken. Zijpanelen en dak plaatsen. Achterdeur er in en dan met een truck spanband alles een beetje naar binnen ratelen zodat de deur nog net netjes past. Hier kun je een paar mm winnen. Dan de zijkant vastzetten en ratel losnemen.

Inderdaad past nooit en ik heb het nog nooit goed passend gezien. Voor mijn gevoel zijn al deze daken gelijk. P.S. zover ik weet is dit zijpaneel ook gelijk aan een zijpaneel van een defender 110.

Succes.

M.vr.gr.

MArchel