Weinig vermogen en backfires RRC V8

• B

Goedemorgen!

Sinds een paar weken loopt mijn Range Rover Classic (vroege 3.9) erg slecht, zowel op benzine als LPG. Op LPG heb ik zelfs regelmatig last van backfires (bij het optrekken, dus als er meer van de motor wordt gevraagd. Niet bij gas los, wat je misschien zou verwachten). De motor mist vermogen en trilt, vooral bij het optrekken. 

Gisteren is de ontsteking vervangen (rotor, verdelerkap, kabels en bougies) en dit heeft het probleem niet opgelost. 

Wel lekt de pakking (?) tussen het uitlaatspruitstuk en de downpipe, kan dit er nog iets mee te maken hebben? (Wordt nog opgelost, maar gaat waarschijnlijk pas volgend weekend lukken)

Stationair loopt ie goed en als je bij stilstand gas geeft klinkt het ook normaal, pas als er gewerkt wordt begint het, en dan vooral bij lagere toeren. 

Ik schakel nu meestal pas handmatig over op LPG als ik op een doorgaande weg met weinig remmen/optrekken zit, zodat er geen backfires  komen. 

Klink dit bij iemand bekend? Waar kan ik nog meer zoeken en heeft die lekke uitlaat er iets mee te maken? Alvast bedankt!!

• B

Bedankt voor de input, dit weekend ook meteen de bobine checken. Er zit redelijk wat speling op de v-snaren dus deze zijn ook besteld, kan dit nog invloed hebben op bijvoorbeeld de dynamo?

Hoe controleer ik de vacuumvervroeger precies? Wat moet ik merken/voelen als ik er aan zuig? (excuus, redelijk leek :i )