Kleur onderkant Series 2

  • Goos

    Beste mede-Laro-enthousiastelingen,

    Ik ben bezig de laatste hand te leggen aan de restauratie van een Series 2 uit 1963. Ik wil de auto zo origineel mogelijk houden en graag de originele specs volgen. Mijn vraag is: welke kleur heeft een Series2 origineel aan de onderzijde van de bodem, de binnenzijde van de spatborden, de onderkant van de vloerpanelen, etc. Ik bedoel dus niet het chassis, dat is al satijn-zwart gemaakt.

    Hopelijk weet iemand dit.

    Goos Slotegraaf

    Land Rover 88 2A 1963 2.25 benzine hardtop marine/imestone inner headlights

  • Goos

    OK, maar behoeft het kale alu dan helemaal geen coating? Wat is het meest gebruikelijk om te doen?

     

    Land Rover 88 2A 1963 2.25 benzine hardtop marine/imestone inner headlights

  • Goos

    Nee ik wil er wel degelijk mee gaan rijden! Ik heb inmiddels begrepen dat het aluminium af fabriek is ge-alodiseerd. Wel jammer als je met het schuren / verven die laag eraf haalt. Heeft iemand hier ervaring mee? 

     

    Land Rover 88 2A 1963 2.25 benzine hardtop marine/imestone inner headlights

  • Goos

    Punt is dat van mijn auto in een eerdere restauratie delen van het plaatwerk aan de onderzijde zijn meegespoten in de carrosseriekleur, delen in de grondverf staan en andere delen nog origineel blank/alodine/ruw alu zijn. Ik wil in ieder geval eenheid brengen in het geheel.

    Persoonlijk houd ik niet zo van een zwarte onderzijde, omdat je daar zo moeilijk iets op ziet. Zit nu te denken aan verven in carrosseriekleur (marine) of in een lichtgrijze tint. Heeft iemand daar ervaring mee?

     

    Land Rover 88 2A 1963 2.25 benzine hardtop marine/imestone inner headlights

  • Goos

    Iedereen bedankt voor de uitgebreide antwoorden. Ik heb uiteindelijk gekozen voor Tectyl 190. Een relatief nieuw product van Valvoline. Het droogt volledig op (niet zoals die oude plakrommel), maar is blijvend eleastisch en heeft een fantastische matte lichtgrijze finish. De onderzijde heb ik alleen voorbewerkt door het goed te ontvetten met een echte ontvetter (Motip M600). Hierbij een linkje naar het product: http://www.valvoline.nl/tectyl/corrossiewerende_producten/tectyl/tectyl_190

     

    Land Rover 88 2A 1963 2.25 benzine hardtop marine/imestone inner headlights

  • kede

    Hallo Goos,

    Moet er een primer gebruikt worden voor Tectyl 190??

    Groet, kede.

    https://goo.gl/photos/ThrAfnhV3xRmHu7E8

    https://goo.gl/photos/i4QDjDT4UBUE9RrT9

  • Goos

    Wim Janssen

    Goos,

    Heb je foto's van het eindresultaat? Ik sta ook aan het begin van de restauratie van een Series II en kom dus straks ook voor diezelfde vraag te staan.

    Hoi Wim,

    Ik heb het spatbord al op de auto gemonteerd, maar hierbij een foto van de onderkant. 

     

    Land Rover 88 2A 1963 2.25 benzine hardtop marine/imestone inner headlights

  • Goos

    kede

    Hallo Goos,

    Moet er een primer gebruikt worden voor Tectyl 190??

    Ik heb de schermen eerst licht aangeschuurd, goed ontvet, daarna primer erop, dan de kleurlak en dan pas de tectyl 190. Ik gebruik het dus echt als eindlaag, ook omdat het beter beschermt tegen steenslag dan een harde lak. Of al die lagen allemaal noodzakelijk zijn weet ik niet, daarvoor moet je even op de product-site kijken (zie mijn eerdere post), maar ik doe het liever goed dan snel… Op de laklaag hecht het als ouderwetse kauwgom op een straatsteen :D 

     

    Land Rover 88 2A 1963 2.25 benzine hardtop marine/imestone inner headlights

  • kede

    Hoi Goos,

    Ziet er heel netjes uit zo, en dank U voor de informatie.

    Groet, kede.

    https://goo.gl/photos/ThrAfnhV3xRmHu7E8

    https://goo.gl/photos/i4QDjDT4UBUE9RrT9