nieuwe nokkenas,distributieketting ,wil maar niet lopen

• Hidde

Mijn v8 carburatie uit 1984 flinke beurt gegeven(liep goed maar ketting versprong)

o.a.nieuwe nokkenas en ketting.Ik denk alles goed geplaatst te hebben( zie foto)

Ontsteking netjes op tijd afgesteld,vonkt heel goed. Carb deden het ervoor prima(bijna nieuw).

Ontsteking voor de zekerheid 180 graden geprobeerd.Het starten geeft me het idee dat ergens de afstelling niet goed is.

wie heeft wat tips

• Hidde

Alles nog eens langs gelopen maar er moettoch iets met de timing krukas nokkenas zijn.Misschien met eerste starten toch paar tanden verschoven.

Hoe kan ik dit optisch controleren met kleppenstand

• Hidde

Dag frank,

Ik was meer benieuwd naar de andere kleppen hoe die moeten staan.

Gr Hidde

• Hidde

De ontsteking was ook nu weer versprongen met 180 graden dus moet in oliepomp of nokkenas of ontstekings tandwiel zitten

Alles er weer afgehaald.Oliepomp loopt soepel,toch opengemaakt ziet er goed uit zal wel niet aanlopen bij hogere toeren,nokkenas en ontstekings

tandwiel zien er goed uit. Geen speling op de nokkenas lagers.Ik zal tandwielen van ontsteking en nokkenas vervangen,hopelijk helpt het.

Wie heeft zoiets dergelijks al eens aan de hand gehad

• Hidde

Nokkenasspeling kan ik nu zo niet goed voelen als alleen de distributiecover eraf is denk ik , moet ie helemaal los erin zitten zonder druk van de klepveren

• Hidde

zit in breda.Iedere blik is welkom

• Hidde

Vandaag de nokkenasspeling bekeken. Tuimelaarbouten losgedraait en dan kan ik de nokkenas 1mm naar voren halen maar als alles vastzit kan dit niet. Dus lijkt me geen erg probleem. 

• Hidde

Een hele preek jos 

bedankt

Nog een vraagje

Hoe zou het kunnen dat zomaar de ontsteking 180 graden verdraaid is toen alles toch netjes in elkaar zat, terwijl de oliepomptoch netjes draaide en de 2 tandwielen van denokkenas en ontsteking er volgens mij goed uitzagen, ik zal ze voor de zekerheid vervangen.

Ik ben de klusbegonnen omdat ik dacht dat er iets met de ketting of de tandwielen was, maar de hoofdoorzaak was toch het verspringen van de ontsteking, komt dit wel vaker voor.