Koppelingscilinder Lightweight

• Mudbuster

Mede landroverfielen

Kan ik van een lightweight de hoofdkoppelingscilinder vervangen zonder het spatbord te verwijderen? Ik probeer het maar het lukt me nog niet echt.

Vraag twee: hoe kan ik het spatbord verwijderen als dat nodig mocht zijn?

Gegroet, Marcel

Peperbus: 130 CC, Puma | Willem: S2 88 2.25 Diesel | Nelson: LW 2.25 Benzine

• Mudbuster

Dank je heren. Ga het proberen

gegroet, Marcel

• Mudbuster

Crazy-G

Kan gewoon zonder ook maar iets anders los te maken, zelf ook kortgeleden gedaan, fluitje van een cent.

Maar een fluitje van een cent?

• Mudbuster

Pike

Spatbord hoeft er niet af, maak wel de eerste twee schroeven, vanaf de deur gezien, los. Zo kan je de wing iets naar buiten buigen.

Zie de twee grijze vlekken op het plaatje..

Zo heb ik het ook gedaan. Ik moet wel zeggggen dat bij mij die twee carosserieschroeven zo vastgeverfd en vastgeroest waren dat ik de koppen er af het geslepen, daarna nieuwe schroeven er in.

Heren, toch nog een vraag.

Beide schroeven gevonden, een zonder problemen verwijderd, andere loopt vast na 4 mm. Kak ik deze afzagen? Volgens mij zit er een moer met een plaatje erachter, kan ik daar dan nog bij? Wil natuurlijk ook de moer vervangen

gegroet, Marcel

• Mudbuster

Thnx

• Mudbuster

Ondanks alle goede tips, waarvoor nogmaals dank, is het niet gelukt.

Een bout die de wing vasthield en stevig vastzag doorgezaagd, maar ik krijg de wing een centimeter van de plek. Van de 109 kan ik me herinneren dat het zo 4 centimeter opzij ging, een stukje hout ertussen en ruimte genoeg.

Ook het loshalen van het rempedaal biedt niet genoeg ruimte.

Kortom ik krijg het niet voor elkaar, ligt ongetwijfeld aan mij en mijn fysieke status ;-(

Denk dat ik een oproepje voor hulp in Hengelo ga plaatsen

• Mudbuster

Alan T

Kweet nie hoor

maar de cilinder zit met twee boutjes/moertjes vast op het pedaalhuis welke boven het spatbord uitsteek. dus waarom vanalles los halen?

Daar heb ik nog niet naar gekeken, klinkt super eenvoudig