Oliedruklampje, acculampje en remlicht doen het niet

• André met Truckie

Truckie en haar innige vriend Lucas (Prince of Darkness) hebben kuren…

Gisteren het oude zekeringkastje vervangen omdat de verlichting af en toe uitviel.

Nieuw kastje erop, alle dimlichten blijven keurig branden.

Echter, vanmorgen tijdens het rijden vielen plots de temperatuurmeter en de brandstofmeter uit.

Ook het oliedruklampje, acculampje (of laadstroomlampje) en het remlicht doen het niet meer.

Volgens het werkplaatshandboek staan de remlichten, temperatuurmeter en de brandstofmeter met elkaar in verbinding via de spanningsregelaar.

Ik had nog een oude spanningsregelaar liggen en heb deze vervangen, maar geen verandering. Uit voorzorg maar een nieuw exemplaar besteld, je weet immers maar nooit.

De zekeringen heb ik allemaal nagekeken, aan de bedrading ontdek ik geen bijzonderheden. Is misschien ook wel logisch, want van electra weet ik weinig. Het is voor mij een kluw spagetti achter het klokkenspel.

Maar goed, wie heeft er heldere ideeën, tips, of enig idee hoe ik dit ga oplossen?

O ja, wat werkt wel: richtingaanwijzers, dimlicht, claxon, ruitewissers, voorgloeilamp en starten.

• fenix2

Hallo André,

Kijk eens naar de witte draad vanaf het contactslot.

Die verbindt het contactslot met de zekeringkast. op die zekeringkast worden 2 zekeringen aan de ongezekerde kant met elkaar doorverbonden. (aansluiting 5 en 7)

Bij die doorverbinding zou ik het zoeken…

succes, Fenna (die wel hoort of ze weer een ritje heeft naar de flevopolder ;))

• André met Truckie

Hoi Fenna,

Dankjewel voor het meedenken!

Morgen maar eens kijken naar de bedrading vanaf het slot.

Zeker zit er binnenkort een ritje polder in…

Er staat hier nog een 200Tdi in de garage te wachten die in Truckie geknoopt moet worden (:D.

Laat je tzt wel weten.(tu)

• André met Truckie

Uiteraard klopt er iets niet aan de kluw draad van Truckie :(.

Vorige eigenaar was kennelijk kleurenblind want niet elk draadje heeft de correcte kleur…

Kom er zelf even niet uit op het moment :S

Heb je een berichtje via de mail gestuurd. Wellicht kunnen we een keer de zaak ontrafelen achter het rookgordijn van Truckie??

• fenix2

je hebt een mailtje terug :)

Fenna