Oliedruk meter slaat volledig uit, 110 3.5 v8

• 110LandRoverBrabant

Hallo,

Ik heb onlangs een olie temp en oliedruk meter geïnstalleerd….. Echter, ik denk dat ik iets niet goed heb gedaan met de installatie. De oliedrukmeter slaat namelijk volledig uit als ik het contact “aan” zet en zodra ik gas geef dan zakt ie terug.

Heeft iemand een idee wat ik fout heb gedaan????

Gr,

Arjan

• Crazy-G

“+” en “-” op de meter verkeerd om aangesloten?

Ik neem aan dat er 12 volt op gezet wordt en dan een draad naar de zender van de oliedruk, die twee even omdraaien op de meter lijkt mij de oplossing?

Of je hebt de verkeerde zender bij de meter.

G-J.

• G-men (Gargamel)

Als er al een zender in het blok zat, heb je waarschijnlijk de verkeerde meter.

Sensor en meter horen bij elkaar.

• Jos Daalmans

Hoi,

Heb ik ook gehad:S, de sensor was (zo bleek achteraf) een VDO sensor en nadat ik eens goed met een staalborstel er overheen was gegaan, stond er max 5Bar op. Mijn meter is een Smits en die gaat maar tot 4Bar:D.

Op de sloop lag een Rover 75 die plat gereden was, maar de oliedruk sensor kon ik nog er uit peuteren. Dat was dus een Smiths en die ging tot 4Bar. Gemonteerd, aangesloten en klaar.

Ga eens op de sloop kijken. Volgens mij hadden allemaal die Rovers een oliedruk sensor op het blok zitten. Deze liggen nog wel her en der.

Groeten en sleutel ze,

Jos