Been there, done that (or of).
Ik had een echt hele mooie belastingvrije 1983 110 9 persoons, links gestuurd, helemaal naar mijn zin verbouwd en aangevuld met alle, voor mij, belangrijke accessoires, heeft uiteindelijk heel veel geld gekost, maar was er helemaal gelukkig mee totdat meneer Weekers om de hoek kwam kijken.
Nog een jaar mee rondgereden in grijs kenteken uitvoering op mijn eigen zaak, maar helaas, die was niet levensvatbaar dus eind verleden jaar was dat over en daarmee ook mijn droom Land Rover.
De 110 is inmiddels helemaal weg, in onderdelen verkocht en er nauwelijks wat voor terug gekregen in vergelijk met wat'ie me gekost had, maar helaas, ik kon de maandelijkse lasten van rond de € 250,00 niet meer opbrengen dus geen andere keus.
Wel gelijk eind verleden jaar, toen ik al doorhad dat één en ander niet goed ging uitpakken, een redelijke benzine/LPG Lightweight aangeschaft die wel weer belasting vrij is van het geld van mijn motor die ik toen verkocht heb.
Daar ben ik inmiddels alweer een tijdje mee aan het hobby-en en ik moet zeggen dat de 110 al niet meer elke dag door het hoofd spookt omdat de Lightweight ook gewoon heel veel plezier geeft en na wederom al mijn aanpassingen begint het al weer helemaal mijn ding te worden.
Voor wat rijden betreft doet de Lightweight niet veel onder voor de 110, ik rij nog steeds 90 op de snelweg, iets wat ik met de 110 ook deed.
Wat ik met dit hele verhaal wil zeggen is, dat een Series qua beleving en rijplezier zeker niet hoeft onder te doen voor een Defender of 110 en dan is het slechts een kwestie van tijd tot je een 109 te pakken hebt die 9 persoons is en met wat werk, dat hou je nou eenmaal altijd, de wagen hebt die jij wil en dan wel weer, voorlopig dan toch, belastingvrij als je er een neemt die oud genoeg is, inmiddels zijn dat gewoon de serie 3 types dus in die termen gezien de modernste Series die je kunt krijgen op een Defender na.
Ik zelf ben blij dat ik de Lightweight al had voor de 110 echt weg ging anders had het me nog veel zwaarder gevallen, want ik had echt heel veel tijd en liefde in die wagen zitten en ik heb hem in onderdelen verkocht, eigenlijk omdat ik hem een ander niet gunde voor het geld dat men er voor wilde betalen, misschien niet aardig van me maar ik had er niet zoveel tijd en geld in gestopt om iemand met veel poen (anders kun je de maandelijkse lasten nou eenmaal niet ophoesten) voor een paar centen eigenaar te maken van mijn perfecte exemplaar, daar moeten zelf maar wat moeite voor doen, velen wilden mijn 110 hebben maar de bedragen die men bood daar schoten de tranen van in je broek.
Maar goed, jij succes met je zoektocht, ik weet zeker dat je er uit zult komen . . . . . . . . .
Gert-Jan.