Defender scharnieren

• Scratch

Anton (Rumble) Schreef:

——————————————————-

> Dun boven dik onder. Helaas geen defenderdeur bij de hand:S

Ik ook niet, maar ik zal maandag wat foto's maken (tu)

• Arthur Verhalle

Precies, en laat die &*^%^&&-klipmoeren niet in je A-stijl vallen, want dan ben je redelijk gesjochte……. been there……

En, hoewel ik niet weet hoever je al bent gegaan met sleutelen aan deze leuke auto's: een defenderdeur is zwaarder dan hij lijkt.

Arthur

• Scratch

Inderdaad, een serie deur (zeker zonder topje) is dan weer opvallend ligt (:P)

• Anton (Rumble)

Evert. als de scharnieren van een defender op jou ambu moeten dan gaat het niet werken. door een ander scharnier punt, zoals Mark my word al aankaarte, draait de deur anders open en komt je raamtop boven tegen de ambubak. heb het zelf ook gehad toen ik een sII ambu bak op een 110 bouwde.

• Scratch

Anton (Rumble) Schreef:

——————————————————-

> heb het zelf ook gehad toen ik een sII ambu bak op een 110 bouwde.

Hoe heb je dat toen opgelost. Dacht toch niet dat je SII scharnieren gebruikt had 8-)

https://m.youtube.com/watch?v=W4jCefFjhl8

ps: het is Marc met een C hoor !!

• Jos Daalmans

Hoi,

Hier een paar foto's

https://picasaweb.google.com/101253567782863215031/LRSpiegels?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOTW1bCayZqmvAE&feat=directlink

Succes,

Jos

• fenix2

Landrover zelf heeft bij de serie III ambubak het boven de deuren overhangende dakje iets aangepast om niet met de deuren in de knoop te komen.

Als je via google wat plaatjes tevoorschijn haalt met ‘landrover ambu’ kun je de verschillen mooi zien

Fenna

• Marc–my–Words

Om nu erg “precies” te zijn: Komen die bakken niet van de een of andere carrossier ?

Zo ja, dan heeft LandRover zelf hoogstens een aangepaste versie besteld.

Bij een 110 met een Ambu-opbouw kan je overigens ook kiezen de bovenrand voorruit aan te houden en dan komt de bak (en dus het dakje) iets hoger uit.

Het vraagt dan wel wat extra passtukken tussen chassis en bak en een afdichting boven de deuren.

Marc