Hi Ben,
helaas zeker GEEN appeltje eitje, begin maar met de motorsteunen aan het chassis, is zelfs één van de belangrijkste vervangingen want je hebt echt de originele 300 TDi rubbers nodig anders tril je echt helemaal weg uit je 90, er zijn er meerdere die het geprobeerd hebben met de oude type rubbers maar zijn daar voor zover ik weet allemaal van terug gekomen.
Dan moet je bedenken dat de LT77 niet gemaakt is voor de krachten van de 300 TDi, en ook nog eens oud is, gaat'ie dus geheid last van krijgen, qua passen zal het wel kunnen denk ik zo maar technisch en met levensduur in het achterhoofd zou ik toch wel voor een R380 gaan, die zijn gewoon veel sterker.
Verder kom je uiteraard de “normale” uitdagingen tegen die horen bij zo'n Land Rover ombouw actie, uitlaat aanpassen, inlaat verzinnen, radiateur en intercooler monteren, wil je de originele visco fan of een elektrische, dat soort dingen.
Ik heb bij mijn 110 toen gekozen voor een montage zoals origineel met een 300 TDi def gebruikelijk was, dan kon ik bij eventuele reparatie en aanbouwdelen uitgaan van de originele onderdelen “boeken” voor een Def met 300 TDi.
Ik zou bijna willen adviseren om een 200 TDi te nemen, maar die zijn inmiddels zo schaars dat dat ook bijna niet meer te doen is.
Succes en als je vragen hebt, ik weet nog wel hoe ik één en ander heb opgelost met mijn 110.
Gert-Jan.