vervolg vraag op " ratel of grove tikken rechts achter defender 110"

• Persepolis

He Nick,

Bedankt! Ik ga er mee aan de slag.

Die aandrijf is dan zeker niet lekker meer. Ik kan hem als ik onder de auto lig licht knikken.

Vanavond of morgenochtend even op een rustig plek mijn rechter achterwiel op krikken.

Ik heb ondertussen genoeg voer om aan de slag te kunnen. Er is voor mij een wereld om te ontdekken.

Groet

Mario

• Arthur Verhalle

Mario,

Het beste kun je gewoon 2 blokken hout voor je voorwielen leggen als je achter omhoog krikt.

Arthur

• pascal ubags

aandrijfas hoor je vibreeren op het moment dat je last weg is, dus op het punt van onbelast , niet trekken en niet remmen op motor.

in je aandrijf lijn is het een konstant geluid, altijd het zelfde punt.

is het sporadiche dan kan het zijn dat je remblokken speling hebben,

gr pascal

• Persepolis

Update van mijn geratel

Gevonden!!

Gisteren beide achterwielen eraf gehad en wat bleek niet erg frisse remklauwen. Zuigers komen aan één kant niet helemaal naar buiten.

Maw mijn remblokjes stonden te klapperen. Dat was het geluid.

Op zoek naar nieuwe klauwen. Voorlopig de zuigertje goed ingespoten in de hoop dat ze los komen.

De aandrijfas met een grote hoeveelheid vet bleek achteraf prima te zijn. We stond mijn tussenbak bijna leeg.

Iedereen bedankt voor het meedenken

Groet

Mario

• Arthur Verhalle

Dank voor je update!

Fijn dat je het hebt gevonden. Er zijn service-setjes voor je remklauwen in omloop, dat scheelt even flink in de kosten. Pas goed op met het loshalen van de klauwen en het weer “luchtbelvrij” krijgen van je remsysteem na reparatie.

Arthur

• Persepolis

He Arthur,

Ik zag dat de aftermarket klauwen niet zo heel duur waren. € 40 a € 50 per klauw

Ik denk dat ik daar voor gaan.

Groet

Mario

• Henk Bossinade

Ik denk niet dat het verstandig is dat je zulke goedkope remklauwen gaat kopen.Dit is natuurlijk rotzooi,dat moet je zelf ook wel begrijpen.Het gaat wel om je remmen. Ik zou dan toch voor OEM gaan , kosten echter wel een paar honderd Euro. Voor 60 Euro heb je misschien een set fatsoenlijke remblokken. Vr gr Henk B.