Beste prikker vrienden B),
Ik heb de laatste tijd van wat onrustig lopen van mijn blok en verlies van koelvloeistof. Nu heb ik vandaag de compressie op de cilinders gemeten en tevens het koelsysteem onder druk gezet om te checken op lekkages. Resultaat van de compressietest laat duidelijk zien dat de bank links voor met oneven cilinders een aanzienlijk lagere compressie geeft. Na een half uur het koelsysteem op 1,5 bar te hebben laten staan kon zag ik vervolgens met het starten ook de bekende witte rook. Conclusie mijn linker zijde van het blok heeft te kampen met een lekke koppakking. Ik merk er met rijden verder niets aan op het verlies van koelvloeistof na, olie is mooi helder zonder water of smurrie. Verder alle slangen en radiator getest op lekkages, deze zijn allen mooi droog en radiator is zo goed als nieuw.
Nu wil ik dus mijn koppen gaan liften om de pakking te vervangen, iemand tips en eventueel een handleiding ter beschikking? Ben dus op zoek naar een handleiding uit de workshop manual en eventuele punten waar ik extra op moet letten en/of zaken die ik eventueel beter direct mee kan vervangen.
Ik hoor het wel of jullie me verder kunnen helpen.