discovery 1997 welke diesel type zit er in?

• Andtee

is dat een 200 tri of een 300 tdi ?

• Dormobile

300

• Andtee

weet iemand het verbruik van een disco 1 automaat 300tdi

is dat 1 op 10 ?

• sjorsboomschors/aka/PP

Ga uit van 1 op 7; valt alles wat beter uitpakt mee

• Andtee

maar 1 op 7 ?

iemand andere evaringen ?

• sjorsboomschors/aka/PP

Ligt aan je rijstijl, banden, bandendruk, roofrack, extra licht, snelweg of stad,gewicht…

• Crazy-G

Jazeker, 1:10 is zeker haalbaar, mijn Def met 300 TDi en automaat deed bij lange stukken snelweg em 100 km/u rond de 1:10,5 maar dan wel echte kilometers want ik had een geijkte kilometerteller die exact aangaf hoeveel kilometer ik had gereden en het maakt helemaal niets uit of ik met of zonder caravan reed, verbruik bleef gelijk.

Een “normale” Land Rover teller wijkt minimaal 5% tot wel 10% af dus die verbruiken meer dan je denkt.

1:7 vind ik wel heel erg pessimistisch gedacht maar kan ook voorkomen als één en ander niet correct is afgesteld en/of erg versleten, maar is daarentegen weer te verhelpen door correct afstellen en repareren.

Gert-Jan.

• Rangie

Mijn one-ten 300TDI automaat deed gemiddeld 1:10 lange afstand 1:11 met caravan 1:9

• Bart van Dessel

1:7 dan rij je constant vol-gas, ik heb persoonlijk een stevige rijstijl en reed met disco 300 tdi aut. altijd rond de 1 : 9 maar zuiniger is zeker mogelijk! Hele fijne auto's.

• Marijn & Simba

1:7 moet je met een V8 zelfs kúnnen halen…

automaat drinkt wel iets meer als een handbak, maar een 300tdi moet 1 op 10 kunnen doen… hangt ook af van je rijgedrag.