pas op met de 2/3 regeling

  • michel

    tja beste mensen…..het is weer opletten geblazen.

    Er gaan verhalen rond , dat als je wagen voor 1999 is ingevoerd je gewoon veel mag veranderen, zoals op een 3drs voorzien van een 5drs koets en een dikke vette motor.

    helaas……da mag dus nie.

    ben net bij de rdw op de koffie geweest, en die drukte me op het hart, NIET een motor te wijzigen, dus mijn 3drs wordt nu 5drs met ORGINELE aandrijflijn

  • Anton (Rumble)

    8-) welke michel is dit? en bij welk rdw station ben jij ingelicht. je moet gewoon koets wisselen en dan keuren. .motor wisselen en weer keuren. dan staat alles netjes bij rdw geregistreerd. je moet alleen wisselstukken uit het juiste jaartal gebruiken. dus geen 98 chassis met 300 tdi en softdash carrosserie. dat werk niet. maar een 76 chassis en 84 vierdeurs en 300 tdi kan prima. mits in drie keer gekeurd bij rdw. feiteljk rij je dan alleen nog met het kenteken rond en zijn alle wisselstukken gewisseld.

    ;) lekkere koffie bij rdw

  • jamaar

    zal in het verleden wel gewerkt hebben maar nu nog??

    ik weet toen, 7 jaar geleden,dat ik met mijn 2a bij de rdw was ze heeeel moeilijk deden omdat er al een andere motor er in hing dan origineel, ze hebben mij toen echt gematst maar ik wil er niet aan denken wat er gebeuren kan als ik in een fuik kom met andere rdwers, ook al staat alles netjes op papier.

    zeker gezien de perikelen met vin plaatjes. dat zal weliswaar afgeschoten worden door de rechter maar ze verzinnen vast weer wat anders

    ik neem geen risico want de wegenbelasting voor mijn auto is voor mij onbetaalbaar.

  • Andtee

    ik vind de koffie bij de RDW niet te zuipen by the way

    gewoon alles in overleg doen met de RDW !

    namen noteren !

  • Mrah

    Al dit soort meldingen maakt het allemaal niet duidelijker.

    Ik heb daar zelf echt nog veel vragen over:

    1/3 vervangen betekend dus dat dat deel wat je vervangt, van een andere auto af mag komen en niet identiek hoeft te zijn. Michel mag dus een 3-deurs koets vervangen voor een 4 deurs koets van een jonger bouwjaar. Of zelfde koets houden en 300tdi monteren?

    Als hij op zijn oude chassis nu toch een 300 tdi wil inbouwen zal hij er dan toch eerst weer een 3 deurs koets moeten op zetten. Mag dat dan een jongere koets zijn of moet die koets van zelfde bouwjaar zijn als van het chassis?

    Of mag hij in het geval van toch een 300tdi willen inbouwen ook eerst een nieuwe 3 deurs koets kopen (als dat nog te krijgen is tenminste) en dat beschouwen als vervangingsdeel?

    Ik heb zelf een rrc van 1983 die origineel al een 4 deurs koets had, staat op kenteken. Daar heb ik nu een vervangende 4 deurs koets van 1993 op gezet. Er zit ook gewoon een 3.5V8 in.Bouwjaar van die V8 weet ik ff niet meer. Assen en chassis zijn allemaal origineel 1983. Alleen de automaat is van 1993 maar er staat gelukkig ook automaat op kenteken.

    Heb ik nu 1/3 vervangen? Ik ga uiteraard niet naar RDW om dit te laten checken. De uitkomst is veel te onzeker. Ik rij hem wel op het is mijn bedrijfswagen dus over een paar jaar gaat ie weg.

    Heb ik pech en wordt ik aangehouden en raak ik het kenteken kwijt: het zij zo, ik koop wel weer wat anders. Maar eigenlijk wil ik hem ombouwen naar diesel want dat is veel betrouwbaarder en zuiniger.

  • Anton (Rumble)

    Mrah. Lees nogmaals mijn stukje.stel je bouwd een 4 deurs koetst op je belastingvrije rRr en na tweejaar breekt je chassis door rot doormidden. Dan mag je dat deel niet vervangen zonder dat je de oudekoets moet terugbouwen. Klinkt heel erg onlogisch wat jij zegt.

  • Anton (Rumble)

    Mrah,je zou juist naar rdw moeten om uit te zoeken wat jenueigenlijk hebt. Als jou voorgangers de auto hebben laten keuren, en dat zal, je heb automaat op kenteken staan, dan is er niks aan de hand en jas je er so een 300tdi in.

  • Mud Machine

    Het gaat er om of het deel dat je vervangt nieuw en gelijkwaardig is of niet.

    Een nieuw chassis van Marsland is gewoon een reparatiedeel en wordt niet als 1/3 vervangen gezien maar als reparatie.

    Een nieuwe koets is niet te koop dus als je die vervangt voor een jongere en/of van een ander type valt dit onder 1/3 wisselen.

    Hetzelfde voor de aandrijflijn. Heb je een 3.5 V8 carb motor en je zou die vervangen door een diesel is het 1/3. Vervang je hem door een nieuwe “old stock” V8 carb dan is dat geen 1/3 maar gewoon reparatiedeel.

    2/3 moet gewoon “origineel” blijven of vervangen door een nieuw reparatiedeel of een gebruikt deel van dezelfde leeftijd.

  • Andtee

    Je mag alles; maar dan vervallen de fiscale voordelen;

  • Crazy-G

    .