Beste mensen,
Ik heb een probleempje met mijn 2.25 defender H11 motor met nieuwe WEBER 32/34. Op het ene moment loopt hij prima. Stationair netjes alleen hikt ie wat als je tijdens het optrekken vol het gas intrapt. Op zich niet zo'n punt want je moet rustig aan doen met zo'n auto (109) maar het hoort waarschijnlijk niet helemaal. Laatst begon het alleen echt een probleem te worden toen hij meteen smoorde als ik het gaspedaal in trapte. Op de choke kan hij wel toeren maken maar zodra ik het gaspedaal aanraak vanuit stationair zakt het toerental weg tot hij uit valt (bij de carburateur hoor je een soort zuigend geluid). Al ik het gaspedaal loslaat op dat moment gaat het toerental flink omhoog en zakt dan weer naar stationair. Stationair is in dit geval ook alleen maar gesputter. Het wisselt een beetje maar op een gegeven moment moet de choke flink uit wil hij nog aanblijven.
Ik heb gekeken of hij niet ergens valse lucht aanzuigt maar ik hoor geen reactie op remreiniger rondom de carburateur/spruitstuk.
Een dag later begint het prima maar na een proefrondje dezelfde ellende aan het eind van de straat.
Het lijkt mij iets met lucht en brandstof maar brandstof krijgt hij aangezien hij flink toeren maakt als je het gaspedaal los laat en lucht ook omdat hij met choke wel op toeren komt.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik hoor het graag!
Groet,
Jonas