2.25 benzine loopt soms slecht, soms goed

  • Wormpje

    Beste mensen,

    Ik heb een probleempje met mijn 2.25 defender H11 motor met nieuwe WEBER 32/34. Op het ene moment loopt hij prima. Stationair netjes alleen hikt ie wat als je tijdens het optrekken vol het gas intrapt. Op zich niet zo'n punt want je moet rustig aan doen met zo'n auto (109) maar het hoort waarschijnlijk niet helemaal. Laatst begon het alleen echt een probleem te worden toen hij meteen smoorde als ik het gaspedaal in trapte. Op de choke kan hij wel toeren maken maar zodra ik het gaspedaal aanraak vanuit stationair zakt het toerental weg tot hij uit valt (bij de carburateur hoor je een soort zuigend geluid). Al ik het gaspedaal loslaat op dat moment gaat het toerental flink omhoog en zakt dan weer naar stationair. Stationair is in dit geval ook alleen maar gesputter. Het wisselt een beetje maar op een gegeven moment moet de choke flink uit wil hij nog aanblijven.

    Ik heb gekeken of hij niet ergens valse lucht aanzuigt maar ik hoor geen reactie op remreiniger rondom de carburateur/spruitstuk.

    Een dag later begint het prima maar na een proefrondje dezelfde ellende aan het eind van de straat.

    Het lijkt mij iets met lucht en brandstof maar brandstof krijgt hij aangezien hij flink toeren maakt als je het gaspedaal los laat en lucht ook omdat hij met choke wel op toeren komt.

    Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik hoor het graag!

    Groet,

    Jonas

  • Dirk109

    Jonas, zal waarschijnlijk brandstof te kort zijn.Je kan de aanvoer eens goed bekijken, filtertje en opvoerpomp?

    Mogelijk zat er nog vuil in de bestaande leiding die direct de boel verstopt heeft?

    Was de carb nieuw en orgineel? Er worden ook veel neppers aangeboden die soms niet goed werken.

    Waarom heb je een nieuwe gekocht en wat zat er eerst op?

  • Wormpje

    Hallo Dirk,

    Bedankt voor je reactie!

    Ik heb de carburateur vervangen omdat de motor voorheen op gas liep en het niet meer lukte om hem goed op benzine te laten lopen. Er zat ook al een Weber 32/34 op. Ik heb hem bij een betrouwbare zaak in Engeland gekocht dus ik denk wel dat hij origineel is.

    Ik heb de brandstofleiding al los gehad en als ik met de hand het opvoerpompje gebruik komt er een behoorlijke straal uit de andere kant van het filtertje. Binnenkort ga ik hier nog eens naar kijken. In ieder geval bedankt!

  • Michel WaZ

    Heren,

    Weliswaar een V8 maar ongeveer hetzelfde probleem.

    http://landrover.startpagina.nl/prikbord/17316365/helpv8-probleem#msg-17316365

    Mvgr Michel WaZ

  • Wormpje

    Zo te lezen precies hetzelfde probleem! Vuil in de tank en leiding zal het bij mij niet zijn aangezien ik die een half jaar geleden nog helemaal schoon gemaakt heb en daarna nog gereden heb. Ik zit steeds meer te denken aan een niet goed werkende pomp (in mijn geval mechanisch), al werkt hij dus wel goed als ik hem los haal. Misschien bouwt hij niet genoeg druk op? Ik volg jouw post in ieder geval en ben erg benieuwd of jij de oplossing vindt.

  • Michel WaZ

    Ben niet zo thuis met de mechanische pomp maar die hoeven volgens mij ook niet zoveel druk te leveren het gaat meer of het volume/opbrengst genoeg is zodat er genoeg benzine aangevoerd wordt.

    Ik ben er wel achter gekomen dat mijn pomp ( elektrisch ) dit naar alle waarschijnlijkheid niet doet.

    Ik hou jou post ook in de gaten. Succes in ieder geval.

    Groet Michel WaZ

  • Crazy-G

    Mijn 110 2,25 had dezelfde carburateur maar dus met een elektrische pomp en die liep echt als een speer, maar verbruikte daarentegen dan ook wel 1:3, .

    Misschien eens kijken wat er verschillend is in onderdelen tussen jouw 109 en een hele vroege 110? Wellicht zit daar de oplossing?

    Gert-Jan.