een series 2a bak in een series 3.

  • Arjan Wilbie

    Goed, de series 3 heeft een automatische koppeling, een knop op de pook bediening.

    De versnelling bak heeft problemen, mijn reserve bak is een 2a bak. Ik heb een vliegwiel vervangen om de 2a frictie plaat en drukgroep te gebruiken, de bak zit weer aangesloten.

    de slave cilinder is een nieuwe 2a versie, de master een series 3 cilinder. Zit er verschil in vloeistof dispersie tussen de series 2a en 3 master cilinder? Het spul komt net niet lekker vrij. De bak is verder goed, ik kan rijden door het stompje koppelings pedaal in te trappen. Kan het geheel zoals het is afgesteld worden?

    Cheers, Arjan.

  • Janus

    Heb in mijn SIIa ook een SIII-master-cylinder, SIIa gesynchroniseerde bak en drukgroep. Na verwisselen van de slave kwam ik ook net een beetje in de slag tekort, soms wel, soms niet. Ontluchten wou alleen goed door de remolie vanuit de slave naar de master te persen. Heb uiteindelijk een klein slim stukje uit de wing gezaagd ( uit zicht onder de motorkap ) om een beetje makkelijk bij de stelbout op de master te komen. Wil allemaal net.

  • Arjan Wilbie

    Hallo Janus, ik hoef gelukkig niets te zagen, de wagen is RHD.

    de koppeling leiding loopt bijna recht naar beneden.

    Ik kan spelen met de stang bij de slave, master en de kabel van de servo. Morgen een dagje klooien met wat bier er bij :) cheers, Arjan