spoorverbreders oftewel spacers voor de Unimog/ LR 101FC gezocht

• neef Henk

Hoi,

Ik ben opzoek naar spacers/ spoorverbreders voor mijn 101 FC. Deze heeft dezelfde steek als een Unimog 404 (6 gaats) dus als iemand wat weet hoor ik het graag :)

Groeten neef Henk

• sjeroens

al wat gevonden Henk? Misschien toch weer in overweging nemen om de offset velg te veranderen. heb jij ergens de steek terug kunnen vinden? misschien met een beetje veilwerk passen deze universele

of deze: http://www.wheelspacers.nl/contents/nl/d229_Chevrolet_6x139,7_naaf_110,5.html

J.

• Henk Bossinade

De steek is een universele 6 gaats DIN steek die op meerdere lichte Europese en Japanse vrachtwagens voorkomt . Mercedes, Iveco, Volvo ,DAF,Leyland etc . Misschien vrachtwagensloperij? .Hoeveel wil je naar buiten ? Vr gr Henk B.

• sjeroens

henk B, had jij zoiets in 2007 ook al niet gezegd? (tu)

http://landrover.startpagina.nl/prikbord/read.php?1162,6359095,6359101,quote=1

Ik geloof dat neef henk een behoorlijk stuk naar buiten wil, (in cm)

J.

• Rogier 88 SIII

Hoeveel breder moet ie? Ik heb bij mijn unimog ooit spacers geprobeerd van een uitgesneden daf 126 velg.

De steek is ook gelijk aan landbouw steek en die van Mercedes 508 bussen. Misschien kun je daar verder mee komen.

Mtvgr rogier

• neef Henk

Ik wil graag 2 tot 3 cm naar buiten, dat red ik niet met alleen een plaatje ijzer er tussen ;)

Gr. neef Henk

• Henk Bossinade

De 6 gaats DIN spoorverbreders welke vaak op voorassen van diverse lichte vrachtwagens worden gebruikt zijn vaak breder , zo'n 8 tot 12 CM .Succes . Vr gr Henk B.

• Rogier 88 SIII

Hmm.. ja das anders wat. Mijn velgen pasten toen net niet. (Robur vvelgen (DDR)) maar spoorverbreders waren bij mij niet zo'n succes.

Rijgedrag veranderde te veel.

Mtvgr rogier

• Henk Bossinade

Rogier, de steek is wel hetzelfde? Ik bedoel Robur en Unimog/LR101FC . Vr gr Henk B.

• Rogier 88 SIII

Ja die steek was gelijk.