project for sale

  • michel

    ik heb een chassis liggen uit 77, lpg, geen kenteken meer, maar krijg je pas later als je de wagen hebt opgebouwd.

    hoe zit dat dan?????

    nou…..ik heb de wagen uit een garage box gekocht van iemand, die was geen eigenaar, maar de stalling moest leeg.

    De eigenaar heeft de wagen 15 jaar laten staan, en het kenteken is in slaap gevallen en niet meer op naam.

    Nu blijkt dat de eigenaar vorig jaar is overleden, dus moeilijk allemaal.

    Ik ben met het voertuig naar de rdw geweest, en die heeft de ID vastgesteld en heeft hem gelijk voorzien van een rdw label.

    nu mag je gewoon gaan bouwen.

    het is dus een chassis met orginele aandrijflijn, orginele motor, die helemaal uit elkaar ligt, geen zuigers, niks meer.

    echt een leuk project voor mensen die iets moois willen gaan maken.

    de wagen had/heeft een nl kenteken

    prijs ..1800 euro

  • laro13

    Misschien is het makkelijk om ook het type te geven, is het een series 88/109 of een RR?

  • michel

    oh ja…..range rover classic

  • Anton (Rumble)

    dat is super! je bouwt het orginele blok op als 3.9 en je zet een vierdeurs softdash op en walla. zo lees ik het toch? dat maakt de prijs ook verklaarbaar.

  • Mrah

    Zit er geen koets meer bij?

  • michel

    misschien ff de bril op zetten?(:P)

  • michel

    yep…wat jij wilt, alles is mogelijk

  • Anton (Rumble)

    goed lezen! zoals ik het begrijp, het is een chassis en motorblok en assen. dat is 2/3 van je auto. je moet alleen een goede tweede donor auto erbij kopen. bijvoorbeeld een vierdeurs softdash met 3,9 automaat van eind jaren 90. en nu komt het! of je haalt deze helemaal uit elkaar en bouwt bouwt de koets op het ouwe chassis en al het binnenwerk van assen en motor in de oude assen en blok. dan heb je overal de oude nummers in staan. heel heel veel werk, maar dan rij je je leven lang belasting vrij. (al zegt iets mij in het achterhoofd dat het ook makkelijker kan

  • Mrah

    Binnenwerk nieuwe assen passen niet in oude assen. En van een 3.5 maak je niet zomaar een 3.9. Beter gewoon 3.5 hoge compressie van maken. Moet er niet ook 2 deurs koets op. Dan kan er toch een 300tdi in?

  • Mrah

    als 300 tdi mag met 2 deurs koets heb ik wel interesse.