Kwaliteit RVS uitlaten

  • Stefan

    Beste Prikkers,

    Ben al een tijdje op zoek naar een nieuw uitlaatsysteem. Mijn huidige rammelt, vol met gaten en het dempingsmateriaal komt uit de (eind)demper. Tijd voor een nieuwe dus.

    Nu gaat mijn voorkeur uit naar een RVS uitlaatsysteem zoals de RVS1265 of de RVS1269, LINK (geen aandelen) Het betreft het compleet sportsysteem incl. beide spruitstukken voor 3.9 ltr, zonder kat en met automaat (RVS1269). Ik heb geen katalysator, wel een automaat 3.9i op LPG.

    Kan iemand iets vertellen over de kwaliteit hiervan? Je hoort wel eens dat na verloop van tijd de spruitstukken scheuren. Ik zeg nu niet dat de kwaliteit slecht is, en niks ten nadele van Vis, maar wil graag onafhankelijk advies.

    Gr.

    Stefan

  • Erik One-ten+LW op 't werk

    Ik weet niet wie de producent is van de uitlaten die VIS verkoopt, maar ik heb er één van Double S

    Zit er nu een paar jaar onder, denk 2. De vorige die ik altijd had waren de normale, goedkoopste en gingen niet lang mee.

    Degene die er nu onder zit vertoont wel wat oppervlakkige vliegroest, mss komt dit door de zeelucht hier en het doorrijden in de winter. Rot is ie zeker niet, ik heb hem toevallig vorige week nog eraf gehad ivm wisselen versnellingsbak. Ik ben er dus wel tevreden over.

    Ik heb hem via Paddock overigens.

    Succes met je keuze.

  • Johan

    Met de RVS uitlaten van SS (besteld vis Paddock) heb ik met name ervaring onder Series.

    Is in mijn ogen een grote fop. Ik heb er nu een bij 2 auto's een gemonteerd.

    Alleen de achterste demper is RVS (en niet magnetisch).

    De 2 voorste pijpen zijn binnen 2 tot 3 maanden gewoon roestbruin en dus ook niet magnetisch.

    Hierover heb ik bij Paddock geklaagd, deze hebben het (na aandringen) doorverwezen naar SS.

    Daar heb ik bericht van gehad, dat de voorste pijpen van een (beter buigbaar) RVS zou zijn.

    Maar hoefde niet bang te zijn, was een “lifetime warranty” op.

    Nou dat is niet zo moeilijk, die pijpen worden warmer en rotten minder snel door.

    Maar mensen willen van voor tot achter een glimmende uitlaat, was mijn response.

    Maar zonder resultaat, geen aanrader dus . . .

  • Stefan

    Oke, dank voor de reacties. Ik heb gevraagd wat ze allemaal hebben en hoeveel een complete set kost.

    Maar dus niemand ervaring met gescheurde spruitstukken bij RVS uitlaten?

    Gr.

    Stefan

  • Benno

    mensen willen een glimemnde uitlaat ?? Voor de degelijkheid snap ik het maar voor het glimmen. Misschien toch beter een andere auto gekocht, vw golf johnie uitvoering of zo :)

    groet,

    Benno

  • Erik One-ten+LW op 't werk

    Voor mij hoeft het ook niet te glimmen Benno, integendeel zelfs. Maar in al die jaren zoveel ‘gewone’ dempers versleten, dat ik dit maar eens probeer. Voorlopig gaat het prima.

  • jamaar

    Wat je weten moet over rvs uitlaten

    rvs staat voor roest vast staal en niet roest vrij staal zoals veel mensen denken

    rvs voor uitlaten is speciaal omdat het anders moeilijk te verwerken valt, heeft met de kristal structuur te maken

    rvs geleid slecht warmte wat je niet moet hebben want dan word de kop te heet

    niet alle rvs is anti magnetisch

    vliegroest betekend dus dat je eigenlijk een goede uitlaat hebt, wat een compromis is die bruikbaar is.

    als je een glimmende uitlaat wilt, neem verchroomde niet rvs wat ook nog verkleurt