Wat vind de RDW van ombouw van RHD naar LHD?
Mijn eerste reactie was natuurlijk: “Daar vinden ze niets van” maar ik hoor de laatse tijd toch wat verontrustende verhalen over karretjes die in het buitenland (bv UK) zijn aangpast, daar zijn goedgkeurd en naar NL geexporteerd en hier vervolgens toch problemen krijgen. En niet dat ik verwacht dat ze hier ooit een wagen voor van de weg plukken maar misschien wel als aanleiding als ze andere zaken niet vertrouwen.
- Wordt LHD/RHD geregistreerd bij import?
- En uit het chassisnummer is het af te leiden maar hoe origineel moet iets blijven en wat kan/mag de RDW daaraan handhaven?
Overigens Heb ik helemaal geen moeite met een RHD maar in het NL verkeer is het net wat handiger. Ik hoor graag hou jullie er over denken, of liever nog, ervaringen hebben. Mijn afweging is tussen 100% originaliteit of gebruiksgemak/veiligheid.
Grtz,
Yuri 90TDI