Auto van Spanje naar Nederland

• Ben leert elke dag van zijn Laro's

Weet iemand een simpele en niet al te dure manier om een auto van Spanje naar Nederland te halen aan het einde van de zomer?

Tuurlijk kan ik hem rijden, maar een 3,5 liter gebruikt aardig wat benzine en de tol is ook niet zuinig.

Dus ik zoek eigenlijk een redelijke goedkope transport optie.

Iemand een idee?

• Michel WaZ

Hoi Ben,

Ben met dit transportbedrijf bezig geweest om een RRC naar Ned te halen. Helaas heb/had ik geen NIE nmr dus dat feest ging niet door……..

Prijzen weet ik niet meer, maar ze hebben ook een vestiging in jou Spaanse verblijfplaats.

http://www.jachttrans.com/wagenpark_in_beeld_13.asp

Groet Michel WaZ

• Disco

Ik spreek over meer dan 10 jaar geleden maar de grotere autoverhuurbedrijven krijgen regelmatig een ingeleverd voertuig met een vreemd kenteken (ben ooit eens vanuit Duitsland naar Nederland gereden)

deze worden verzameld en terug gereden, misschien heb je geluk dat er iets deze kant op komt.

Je zou eens bij de ANWB kunnen vragen wie dit voor hun doet en of er misschien ruimte over is

Jo

Ik zal ze eens een mailtje sturen, ze zitten hier 40 kilometer vandaan, dus niet ver.

• sjorsboomschors/aka/PP

Knac lidmaatschap… ( ANWB in NL… Europa gewoon de daar geldende clubs) maar voordeel is dat je ALTIJD wordt gerepatrieerd..

duurt wel even, maar voor €120 per jaar oid is het wellicht een optie:D en je krijgt een moderne vervanging voor de rest v/d vakantie8-)

en de KNAC kijkt niet naar de economische waarde van je voiture… dat doet de ANWB dus wel..

niet dat ik het zou doen… maar het is het overwegen waard;)

je moet dus wel eerst je auto in de soep rijden….8-)

Ik denk dat dat een beetje lastig wordt, ik ben hier met het vliegtuig naartoe gekomen en heb hier een RCC op Spaans kenteken.

Ik wil hem naar Nederland hebben omdat ik in de winter de aandrijflijn een goede revisie wil geven, zodat ik hem volgend Voorjaar weer mee kan nemen en de komende jaren hier een goede auto heb.

Als ik dat hier laat doen weet ik zeker dat ik een vermogen kwijt ben en ik kan het allemaal net zo goed zelf doen, thuis in Nederland heb ik daar alle mogelijkheid voor.

Versnellingsbak is aan een revisie toe, de synchro mesch van de tweede versnelling geeft problemen, de motor wordt wat lui en ik wil hem wat extra vermogen geven, daarnaast alle wiel lagers vervangen en de koppeling vervangen.

Nog wat kleine cosmetische aanpassingen en weer terug naar Spanje.

• sjorsboomschors/aka/PP

dan zou ik je auto laten staan, en de onderdelen richting Hollanda versturen… stuk goedkoper…

of hier/ in UK vervanging zoeken, en dat aanpakken/reviseren, en weer meenemen richting Spanje;)

• Frans Bonnes

Kan het niet net zo als het met de 101 gegaan is. Die komt tenslotte ook uit Spanje

• neef Henk

Daar lpg er op bouwen en naar huis rijden met dat ding, de boel reviseren van de winter en weer terug rijden, lpg er af en bewaren voor de volgende keer :D

Gr. neef Henk

Heb ze gebeld en de kosten voor het terughalen zijn 800 Euro, daar kan ik hem zelf voor terugrijde3n en hou nog geld in mijn zak.