Chassisnummer (laten) inslaan

• Hybrid In France

Met een beetje geluk gaan we deze winter een chassis wissel doen op de 110 en ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met machinaal inslaan ervan.

Met de hand kan, natuurlijk, maar voor een mooi resultaat vroeg ik mij af wat de eventuele alternatieven zijn om een goed leesbaar VIN te krijgen. Chassis is nieuw verzinkt. Ik begrijp dat de RdW een soort graveermachine heeft maar om nu 2,500 km te gaan slepen voor een nummer is wellicht iets overdreven.

Enneehhh…. Hier hebben we niet de problemen die in Nederland spelen rond dit gebeuren dus daarover hoeven we niet te gaan schrijven.

• jamaar

even 2 stripjes op het chassis lijmen waar je slagletters tussen passen, krijg je alles mooi in lijn

• Bart van Dessel

Veel grote constructiebedrijven hebben precies hetzelfde inslagapparaat als de RDW, ze kunnen zelfs “RDW” voor en achter het chassisnummer zetten zoals de RDW dat ook doet. Misschien 's bij jou in de buurt informeren.

• Wim Janssen

Ik heb nog nooit een chassisnummer mooi ingeslagen gezien. Meestal staat het allemaal redelijk scheef.

• michel

das mooi bart, ik heb nog een stuk balk met rdw nummer er in., doe mij eens een adres:)

• Hybrid In France

Heb je een adres voor mij ?

Kan ik ze vragen hoe & wat.

Bedankt.

• Thimo

Je kunt ook een hoekprofiel met lijmtangen vastzetten.

Op dit hoekprofiel kun je de slagletters en cijfers leggen.

Mvg Thimo.

• Mud Machine

De RDW gebruikt deze apperatuur en wordt overal in de industrie toegepast.

http://www.sic-marking.com/

Kwestie van de juiste fonts en tekens:D

• Hybrid In France

Kijk - daar kan ik iets mee.

Dank !!

Hoop dat ik ergens hier in de buurt (midden Frankrijk) wat kan vinden om het in te laten “graveren”.

Anders misschien een suggestie voor plek in NL waar ik dat op een kaal chassis kan laten doen ?

• jamaar

een klein maartje

als het oorspronkelijke nr met slagcijfers is gedaan dan kan je nu niet met een graveermachine komen, dat valt bij een rdw controle door de mand, maar als je toch nooit in nl bent zal het worst zijn. B)- en apk kijkt daar niet naar