motorolie in rembekrachtiger. 300 tdi

• Bart van Dessel

Ik had al een berichtje op FB gezet maar toch ook maar effe hier, ik heb een 300 tdi staan (disco) waar de remmen slechter van werden, nu blijkt dat er motorolie in de rembekrachtiger is gelopen, hoe kan dit in hemelsnaam? Kan eigenlijk alleen via de vacuumpomp, maar die zit lager en zorgt alleen voor een vacuum/onderdruk ipv overdruk…….raarrrrrrrr, wie weet raad?

• Pieter

Bart,

Is het niet gewoon remolie?deze kan lekken uit de hoofdremcylinder in de rembekrachtiger.

Groet, Pieter

• deWilde

Heb wel eens een VW T4 bus gehad waarvan de vorige eigenaar het hele remsysteem gevuld had met gewone motorolie. Remde in het begin goed, werd later minder, olie ging aankoeken etc. Als het niet je eigen auto is, misschien dat dan……

• sjeroens

op facebook werd vermeld dat het waarschijnlijk om motorolie en geen remvloeistof (volgens de proeftest)

Daar werd ook geopperd dat de mogelijk het via de vacuumpomp kwam.

volgens mij de enige mogelijkheid.

J.

• Bart van Dessel

Inderdaad de proeftest, bah. Was duidelijk geen remvloeistof, heb het allebei geprobeerd. Dan smaakt motorolie héérlijk

• Daveman

Hoi Bart, zit nu aan de whisky… is ook sterk maar “proeft” toch een stuk lekkerder. :)-D

• Michel WaZ

Als er een terugslagklep in zit is deze kapot en lekt zo door.

Groet Michel WaZ

• sjorsboomschors/aka/PP

Daveman Schreef:

——————————————————-

> Hoi Bart, zit nu aan de whisky… is ook sterk

> maar “proeft” toch een stuk lekkerder. :)-D

remmen met whisky…. single remvoering :)-D:D

• Bart van Dessel

Hoi Michel:)-D Weet je waar die terugslag klep zit? In de remtrommel zit er geen in, is een ander systeem dan bij een oude RRC. Volgens mij is de bekrachtiger hetzelfde als bij een RRC vanaf ca. 1986, zo'n kleinere zwarte.

• Bart van Dessel

:D