2.5 TD...toch of toch niet

  • Mark

    Beste van “Puk” Defender 901985 2.5TD wil ik graag gehele nieuwe uitlaat maar nu blijkt dat er

    nogal wat geknutsel is en aangezien ik ben nog geen motorblok goeroe ben dus dan maar hier vragen.

    onderstaande downpipe is gelast en zo kan ik geen nieuwe pijp bestellen. Als ik op 2.5TD google krijg

    ik toch wel aander plaatje dan dat ik onder de kap heb….kunnen jullie mij wegwijs maken?

    wat ik zeker weet: Er zit een bijgebouwde sturbekrachtiging op.

    gr mark

    http://i876.photobucket.com/albums/ab322/markcremer/20150531_133327_resized_zpswqimclst.jpg

    http://i876.photobucket.com/albums/ab322/markcremer/20150531_133416_resized_zpsyevzfjgi.jpg

    http://i876.photobucket.com/albums/ab322/markcremer/20150531_133337_resized_zpst8oejv8l.jpg

    http://i876.photobucket.com/albums/ab322/markcremer/20150531_133354_resized_zpsy7fmjosc.jpg

  • Mark

    Ja hehe….Gevonden…

    Is mij toch echt verkocht als een 2,5 TD.

    En is dus een 200TDi motorcode 12L ff

    gezocht maar gevonden stond gelukkig

    ook op kenteken 83KW.

    aan allen bedankt…:D

  • Rangie

    Maar dan zonder de i. De intercooler mist. word het toch een 2.5 TD B)

  • sjorsboomschors/aka/PP

    yup, viel mij ook al op;,,,, easy to solve, en veel meer plezier:D

    anyway: ik heb op Katwijk m'n uitlaat losgereden op ‘n duin, en daardoor m’n koppelingsslang verbrand8-)… ik heb ook een gemodificeerde downpipe….

    en heb het opgelost met een felxibele flens… en een uitlaat, of een deel ervan, kost helemaal niets…. en is Bosal, wat nota bene in nederland wordt gemaakt!

    http://www.paddockspares.com/parts-and-accessories/land-rover-defender/exhausts/90-exhausts/90-200tdi-1990-1993.html

  • Mark

    Aha kijk aan Ik dacht ff i voor injectie niet aan intercooler gedacht.

    Dan haal ik die “ i ” ff weg kijken waar dat ding dan moet komen.

    Ik ga dat flex ding meteen bestellen dankje PP en Rangie

  • Mark

    Hmmm…

    Ik heb een radiator zitten over de volle breedte dus die zal er ook moeten maar hoe zit t dan met koeling?

    nu zit de turbo links onder dus uit Discovery maar wil wel graag orgineel bouwen dus ander spruitstuk en

    turbo boven en dan normale down pijp. hoe groot is die klus dan?

    Als t mee zit (99%) heb ik straks een fatsoenlijke sleutelplek ipv gras oprit dat scheelt boutjes dus

    klus stel ik wel ff uit.

    grtz

  • sjorsboomschors/aka/PP

    niet een heel grote klus, via je inlaatfilter een pijp naar je IC, deze naar inlaatspruitstuk, en je turbo middels uitlaatspruitstuk, je IC kun je ervoor/achter plaatsen, maar een 200tdi radiator is niet de hoofdprijs, geloof nog geen €100,- IC heeft Ron B nog wel liggen en dat kan gewoon op straat…. been there, done is several times:D

  • Mark

    Ok dan ga ik deze nog op de oprit uitvoeren….:)-D

  • Pieter

    Mark Schreef:

    ——————————————————-

    > nu zit de turbo links onder dus uit Discovery maar

    > wil wel graag orgineel bouwen dus ander spruitstuk

    > en turbo boven en dan normale down pijp. hoe groot is

    > die klus dan?

    Deze vraag gaat dan toch over het aanpassen van het inlaatspruitstuk en het uitlaatspruitstuk, zodanig dat de turbo weer boven komt te zitten, zoals bij de 200tdi origineel in de 90/110?

    Ik heb begrepen dat er niet of nauwelijks meer aan deze onderdelen te komen is…

    Groet, Pieter

  • Pieter

    sjorsboomschors/aka/PP Schreef:

    ——————————————————-

    > …, je IC kun je ervoor/achter plaatsen, maar een 200tdi radiator

    > is niet de hoofdprijs. …

    Mee oneens, de IC komt na de turbo. De turbo comprimeert de lucht en laat daardoor de temperatuur stijgen, die je vervolgens weer wilt verlagen met de IC.

    Dus filter –> turbo –> IC –> inlaatspruitstuk.

    Groet, pieter