LT 77 RRC schakelt slecht

  • Ben leert elke dag van zijn Laro's

    Ik heb wat problemen met het schakelen van de LT77 van mijn classic.

    Nu heft iemand wel eens aangegeven dat het heel simpel een plaatje vervangen is en dat hij dan weer normaal schakelt.

    Even het probleem uitleggen:

    De bak schakelt redelijk, maar het lijkt een beetje het ouderwets roeren, wat je wel eens in een volkswagenbus had vroeger.

    Van zijn 1 naar twee of van 3 naar twee is het lastigst en het lijkt ook wel of daar iets met de synchronisatie is.

    De auto heeft er net 100K op zitten, dus lijkt hij mij nog niet echt versleten.

    Is dit nu het plaatje wat mij ooit verteld is, of heb ik andere uitdagingen en moet de bak voor revisie er onderuit?

    En als het een plaatje is, welke dan?

  • Ben leert elke dag van zijn Laro's

    Wel warm om te sleutelen bij 26 graden, maar gelukkig heb ik verkoeling in de buurt. :D

  • Bob met Piet

    Ik zou zeggen, gooi wat planken over het zwembad en je hebt een hele koele smeerput. Olie kun je naderhand er wel af lepelen :D

  • Ben leert elke dag van zijn Laro's

    Voorslofjes zijn gemonteerd, nu achter nog :D

    Maar eerst zwemmen, morgen de rest B)-

  • Bart van Dessel

    Prachtig! Wat een leven. Het gaat om plaatje nr. 5 op de tekening

  • sjorsboomschors/aka/PP

    slickshift!!

    http://www.paddockspares.com/blog/slickshift-for-defender/

    website

    A new innovative design exclusive to Syncroworks Developments, the Land Rover Defender LT77/R380 Slickshift improves gear change by reducing sloppiness and minimising travel, as well as neatening shifts giving smoother gear changes.

    The Syncroworks Development Slickshift is easy to fit and allows you to use your original gear stick. Within thirty minutes you can have a more modern feeling Defender, with gear selections similar to newer vehicle

  • Bart van Dessel

    RRC……

  • sjorsboomschors/aka/PP

    …. LT77!….;)

  • Bart van Dessel

    Short stick ipv long stick in Defender:)-D