hey vincent bij een td5 injector moet je de krukas draaien tot de injector helemaal ingedrukt is dan de stelschroef aandraaien tot het einde en dan een tour terug of 360°
dit doe je bij elke injector dus 5x
Vincent,
Werkplaatshandboek er even op nageslagen, blz 12-1-45. De afstelprocedure gaat inderdaad uit van het op het hoogste punt draaien van de nokken en dus niet, zoals ik eerder opmerkte, van de injector. Overigens maakt dat niet veel uit, maar de procedure is nu eenmaal zo. Als je alles hebt gesteld, check dan wel goed of het allemaal soepel loopt en nergens zichzelf forceert. Ik denk dat het verschil in afstelling ten opzichte van wat je gedaan hebt niet erg veel zal uitmaken.
Arthur
Arthur..
Ik wacht nog even op een aantal onderdelen van paddock..(de borgmoeren van de tuimelaars ) Niks dan lof over dat bedrijf maar helaas zijn er drie pakketjes zoek geraakt bij DPD… waarvoor ik overigens drie andere pakketjes heb ontvangen te weten een poster, een fles parfum en een speeltje voor een poppenhuis. Ik heb geprobeerd om deze onderdelen in de laro te passen maar helaas zonder succes. paddock heeft de verantwoording op zich genomen en heeft me per direct de onderdelen nieuw gestuurd en handelt het verder af met DPD.
Ik zal zeker even een update posten over de afloop.
Groetjes
Vincent
Beste Allemaal, en met name Arthur
Vandaag na een lange zoektocht de verloren pakketjes van Paddock..DPD ontvangen. De injectoren heb ik afgesteld volgens het eerdere bericht (dus met de timing merken zoals aangegeven in deze eerdere post.
Na het ontluchten de auto in een keer gestart zonder enige hapering. Het probleem opgelost zou je dus zeggen, maar….
Na een uur wederom opnieuw een startprobleem. Ik verwachtte nog een pakketje dat hier ergens elders in het dorp was bezorgt.. Geloof het of niet maar buiten het feit dat de brandplaatjes echt op waren en misschien ook medeveroorzaker van het probleem was er nog een ander klein dingetje.
in de retourleiding van het brandstoffilter zit een luchtklepje. Een onnozel plastic ding wat blijkbaar voor heel veel ellende kan zorgen. Gelukkig had ik op diverse fora reeds gelezen dat dit een probleem dingetje kon zijn en had hem reeds besteld… en dat was het. Vervangen een uur later zonder problemen starten.. twee uur wachten zonder probleem starten…
https://www.youtube.com/watch?v=BENlNexvSL8 Bij deze dank aan deze meneer.
Dank allemaal voor de reacties
Groetjes
Vincent
Vincent,
Mooi om te vernemen dat het nu allemaal lekker loopt. Het kan nog wel een dagje of wat aanhouden, het moeilijk starten, maar zo te lezen heb je nu wel alles vervangen wat voor ellende kan zorgen. Het uiterst minuscule, kleine (rot)filtertje in de kop achter de brandstofdrukregelaar is inderdaad zo'n typisch gevalletje wat iedereen standaard vergeet. Gelukkig kreeg ik die tip bij aanschaf van een nieuwe drukregelaar bij de dealer, dus ik heb hem gelijk meegenomen. Ik geef toe, ik was hem allang weer vergeten. Overigens geeft het werkplaatshandboek dit wel aan, dus helemaal onwetend mogen we onszelf niet noemen.
Bedankt voor de update, en veel fijne, storingsvrije, kilometers toegewenst!
Arthur
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?