Vincent,
Even wat op google gezocht:
-1-
It needs to be so the injector arm is at full lift/fully open/pressurised.
If you look on the front of the camshaft, where you put the timing pin through, there are lines, with numbers next to them, 1 to 5, they are very feint, but can be seen with a torch. If you line up the line with the appropriate number next to it dead centre in the timing pin hole, that injector is in the exact position to set. Eg, if the line with a 3 next to it is in the middle, injector 3 can be set etc.
Then you tighten the screw right down, and back off one complete turn. This should be done whenever the rocker shaft is removed! And you should always fit new adjuster screws!!
Hope it makes sense!!!
-2-
There are adjustment screws on the rockets according to RAVE.
The procedure is as follows:
1) Rotate the engine clockwise until No 1 injector lobe is at full lift.
2) Rotate rocker adjusting screw clockwise until the injector plunger is felt to bottom out.
3) Rotate rocket adjusting screw anti-clockwise one complete turn to give plunger the required bump clearance and tighten rocker arm adjusting screw locknut to 16Nm. Ensure the screw does not turn as the locknut is tightened.
4) Carry out the procedure for the remaining 4 rocker arms.
5) After completion of rocker arm adjustment slowly rotate engine clockwise 2 complete turns by hand to ensure that no injectors are bottoming out on their plungers.
Zoals je uit beide stukjes kan opmaken heeft “full lift”, zoals je zelf al gedaan had, en ik ook al bevestigde, betrekking op de kant van de injector. Het gaat dus inderdaad net als met kleppen stellen. Als de injector op zijn hoogste punt komt, moet de tuimelaar (rocker) bij de nokkenas op zijn laagste punt staan. Dit doe je dus 5x, voor iedere injector 1x. Let op dat je, zoals in -2- genoemd, de krukas een paar keer rond draait (met de hand) zodat je vast kan stellen dat de injectoren het goed doen en er geen tuimelaars los slaan.
Arthur
P.S. probeer een workshopmanual te scoren, een TD5 is geen ingewikkelde motor, maar als je eraan wilt sleutelen kan het geen kwaad te lezen hoe hierover is nagedacht. Er zijn bijna geen “shortcuts” te bedenken op de standaard-procedures die zijn beschreven.