Beste liefhebbers,
Ik heb de zoekfunctie reeds gebruikt en er is best veel over geschreven, maar nu loop ik toch echt een beetje vast. Het volgende:
We hebben het remsysteem van onze 109" (ex NL-def, 1980, tandem-hoofdremcilinder) grondig opgeknapt. Tijdens het proefrijden hebben we pas na 2x pompen de volledige remkracht. Het rempedaal zit dan ook ‘hoger’. Zowel bij de 1x als de 2x pompen is het pedaal ‘hard’.
Het volgende hebben we vervangen / gerepareerd / uitgevoerd:
-Alle wielremcilinders gereviseerd. Boringen van de remicilinders en buitendiameters van de plunjers in prima staat;
-Hoofdremcilinder gereviseerd. Boring van de cilinder en buitendiameter van plunjers in prima staat;
-Remslangen vernieuwd, van zowel de vooras als de slang van de achteras;
-Diverse remleidingen vernieuwd;
-Remvoeringen afgesteld zodat ze de trommel net niet raken;
-Remvoeringen bewegen vrij in hun scharnierpunten;
-Conventioneel ontlucht, met trommels eraf en spanbanden om de trommels, remzuigers maximaal naar binnen gedrukt. Rempedaal nacht op druk laten staan;
-Ontlucht met behulp van vacuüm;
-Remvloeistof bij de ontluchtnippels naar binnen gebracht. Uiteraard zonder lucht mee in het systeem te persen;
-Gehele remsysteem is lekkagevrij;
-De motor verzorgt, naar ons inziens, voldoende vacuüm voor de bekrachtiger. Of de vacuümbekrachtiger nog voldoende functioneert weten we niet. Maar volgens ons staat het al dan niet functioneren van dit ding los van ons probleem.
Wat kunnen we nog doen zodat het remsysteem bij de 1x trappen maximale remkracht heeft? Iemand suggesties / tips / adviezen?
Alvast bedankt,
Willem