hoogte diverse veren RCC

  • Ben leert elke dag van zijn Laro's

    Ik heb een setje veren voor mijn RCC, maar nu vraag ik mij af hoe je kan zien of dit verhoogde zijn?

    IK neem aan dat de lengte dan anders is, Logisch.

    Maar wat zou de lengte (hoogte in centimeters moeten zijn van een normalen en een 2" verhoogde?

    wie heeft nog een set staan om te meten?

  • Frank 110V8

    Helaas zo makkelijkmis het niet,

    Dikker is stugger

    Minder windingen is stugger

    Langer met de zelfde stijfheid is hoger

    Een kortere stuggere veer kan dus hoger zijn.

  • Ben leert elke dag van zijn Laro's

    hier een foto van de veren die ik nog heb staan.

    zaten onder een RRC die ik gesloopt heb voor de onderdelen.

  • Frank 110V8

    Dat zijn geheid bearmach +2" veren zeker gezien de fietspompen die er ook bij zitten.

  • Bart van Dessel

    Zijn idd blauwe HD veren, maar kan ook standaard hoogte zijn??

  • Leendert

    Kijk hier maar eens,

    http://www.red90.ca/rovers/springinfo.html

  • Hybrid In France

    Originele LR veren hebben een kleurcode - zie de genoemde tabel - en geven je een idee wat er te verwachten is als het om hoogte en draagvermogen gaat en dat werkt best goed. De rest is vrijwel altijd een kwestie van probeer en zie - totaal gewicht en aslast van je auto speelt een enorme rol in het eind resultaat.

    Weeg je auto zodat de echte gewichten bekend zijn en dan kan je gaan stoeien met veren. Bearmach BA2102 zijn berucht voor hun hoogte en gebrek aan inzakken - we hebben deze eens op een 110 gehad en de auto ging 64 mm omhoog tov. wat er eerst onder zat. En dat was met een lierbumper..

    Sterkte.

  • Ben leert elke dag van zijn Laro's

    Alles is nu standaart, maar ik heb een hier 4 velgen met BF Goodrich Mud terrain 235/85 R16 liggen die ik onder de auto wil kunnen monteren.

    maar die zijn wat hoger als standaard, dus denk ik dat ik de verhogingsset die op de oude RCC zat ook moet monteren.

    Wordt nog wel een uitdaging hier met de beperkte hoeveelheid gereedschap en geen harde ondergrond, behalve harde kiezels (split) als ondergrond

  • Bart van Dessel

    Gaat best hoor met weinig gereedschap, als het temperatuurtje goed is en droog dan lukt het wel, zorg voor een goede krik en maak de schokbrekers even los, werkt veel makkelijker. Voor 235/85 heb je wel wat hogere veren nodig, kijk of je remleidingen niet te kort worden. Self leveller achter uiteraard verwijderen.

  • Ben leert elke dag van zijn Laro's

    Hoi Bart,

    Normaal heb ik zat gereedschappen om dat te doen, maar de RRC staat hier in aan de spaanse Costa.

    Dus is het wat lastiger om de juiste spullen te vinden.

    Ik heb hier geen vaste ondergrond om te sleutelen en ik heb een krik meegenomen die veel te laag is natuurlijk.

    Alleen de krik zal het probleem niet zijn.

    Vooralsnog heb ik een andere uitdaging.

    Ik was net een stukje gaan rijden nadat de auto 7 maanden had stilgestaan en het schakelen ging niet zo soepel.

    Dus ik ben ternouwernood weer terug thuis hier gekomen in zijn twee en toen ik stopte sloeg de motor af.

    Eerst verdacht ik de versnellingsbak, maar nu hij afsloeg ben ik er toch achter gekomen dat het de koppeling is, het reservoir staat leeg en ik zie alleen geen vocht of olie bij de slave cilinder.

    Ik ga nu eerste een auto regelen, zodat ik hier wat spullen kan halen, beginnende met wat dot 4 remvloeistof.

    Dan de koppeling vullen, ontluchten en nog eens een stukje rijden kijken of dat het probleem oplost.

    Dan ga ik maar een nieuwe slave cilinder regelen, wat hiert in Spanje wel wat lastiger is als in Nederland, maar gelukkig levert Paddock hier ook.

    Even eerst kijken of het de slave is, maar mijn vermoedens liggen daar.

    Dan kan ik daarna weer aan de vering enz beginnen.