Morgen aan de slag. Heb geen zin om met lock te rijden als straks de propshaft er weer onder zit. Dat is wschlk ook de reden dat mijn kruisje helemaal aan gort was….
tekening uit haynes, nr 2 losmaken en dan het asje uit de bak slag draaien, dit zal wel werken.
stangetje 1 zit aan een hefboom, aan de andere kant van die hefboom zit een soort u vormig ijzertje, met pinnen er in en splitpennen, ( geen m8 bout doen ze wel eens als de pen weg komt en dan staat dit te strak en draait het scharnierpunt niet) maar dit u hendeltje zit een brake punt, als je te krachtig aan je pook rukt, is deze nog heel. of verbogen stuk,
denk dat ergens een bout met moer zit ipv pen en splitpen.
gr pascal
ondertussen….na een busje of anderhalf WD40: beweging in het plaatje op de bak
Ennn:difflock lamje in dash brandt!!
Nu ga ik het stangetje (het U-vormige stukje boven de bak) er maar tussenuit halen en handmatig in vrij zetten.
Kan ik alleen niet meer vanaf de bestuurdersstoel diff locken, maar rij dan toch in ieder geval mijn kruisjes niet meer opniew kapot
Frank 110V8 Schreef:
——————————————————-
> John,
>
> Als alles in beweging is dan moet het ook lukken
> hem met de pook aan en uit te zetten.
>
> Succe Frank
Nou Frank, ik heb de boel (mede dankzij jullie adviezen) weer in elkaar geschroefd, met een nieuw GKNkruisje erin (94mm en geen 75mm dus €€€€+)
Heb het U-vormige verbindingsstangetje uit het schakelmechanisme gehaald, de bak met het schijfje uit de loclkstand geklikt (ja det werkt dus prima) en het boitje er weer op en goed vast.
Dus nu rijd ik weer continu-4WD, zonder lock. Ben nu dus alleen de “afstandsbediening” voor de difflock kwijt.
De pook beweegt echt nog helemaal geen millimeter naar links/rechts, terwijl H/L met een lichte klik schakelt. Blijft dus vreemd en ik verdenk echt het pookmechanisme vovenop de tunnel.
Zo te lezen heb jij de bak die in je auto hoort, ik heb een achteraf ingebouwde R380. Bij mij komt het heveltje dat je met het bruchte pookje bediend nèt tegen het tunneltje. Is ook niet vanuit de cabine in te schakelen. Ik moet er nog eens een deuk extra inmeppen.
Misschien raakt ie bij jou ook isolatie? Kun je van onderaf zien.
er zit een veer die de slag van links naar rechts tegen gaat, die kun je stellen, maar lijkt mij onwaarschijnlijk dat het dit is, maar kijken is een kleine moeite.
alles van boven af.
hoes er af
alle rubbers er af
dan zie je dat de pook de versn in gaat, deze deksel ongeveer 10cm bij 10 cm of iets kleiner kun je los draaien,, deze eraf , zodat je bij het draaipunt van de pook komt, daar zit een veer,
is deze nog heel, of zit er iets tussen, is deze goed gesteld, deze zorgt voor de slag van l-rechts.
kijk maar eens zie je wel
werkje van 1 uurtje
gr pascal
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?