Reserve band op een dunnen series 2 motorkap

• RobSLaro

Nu heb ik dit al,

link klik

En heb zo'n motorkap

maar de eerste series bonnets zijn niet zwaar uitgevoerd.

Toch zie je ze wel (op plaatjes) op zo'n kap.

Zijn hier verstevigingen aangebracht of heeft iemand hier al eens iets voor verzonnen?

Ik wil niet dat de kap na de eerste verkeersdremper en als een krant uit ziet.

De bonnet is al een oud beestje en mag van mij het liefst nog jaren mee!

Thank, Rob

• sjorsboomschors/aka/PP

je kunt toch evt. strip/plaat aan de onder/binnenkant van je Bonnet zetten?

• mirza.denhond@hotmail.com

Hallo. Ik heb een nog redelijk goede motorkap met verdiepte vorm voor reservewiel. Is onderaan versterkt. Vooraan afgerond.50 euro

• steve

Hoi,

Ruilen tegen een serie 2 1959 bonnet met reservewiel houder?

Ik zat juist van de week te denken dat ik m zonder mooier vind!

grt steve

• Eric_1

Deze steun kun je er zo opzetten, zonder versteviging aan de onderzijde.

Dit is hoe ze ook origineel met reserveband zijn. De motorkap is zo stevig genoeg!

• deWilde

Zo te zien heb je de originele motorkap met het scherpe randje, het ‘smoel’ van de SII.

Die heeft onder voor en achter een rib zitten, met omgezette zijkanten, aan weerszijden van de bonnet-hook loopt er dan nog een rib van voor naar achter, en daartussen weer 2 kleine dwars-ribjes. Op mijn SII 1965 zit daar af-fabriek al een reserve-wiel-hoedje op, dus bewezen stevig zat.

• RobSLaro

Hm,

Nog geen tijd gehad om een foto te plaatsen, waar draagt het wiel dan op?

Zitten de rubbers net naast de “spantjes” cq “ ribben” .

Zit het orgineel dan echt gepopt?

Foto's van hoe het origineel zit zou welkom zijn.

Series 1/2 zijn hier dun gezaaid.

(Sorry mannen heb de kap net gespoten dus wil niet een andere)

• deWilde

Ja, zit echt alleen maar gepopt, met ( toevallig ?) een boutje door een van de dwarsribjes. Band ligt vastgeklemd direct op de kap, dwz ik heb geen rubbers ertussen, muurvast door vervorming band door vasttrekken bouten, geen lakbeschadigingen gehad. Bij m'n SIII wel rubbers maar daar geen ‘hoedje’ maar bouten met grondplaat onderzijde kap, dus andere constructie.

• RobSLaro

O-ke, daar kan ik wat mee (denk ik)

Ga eens wat mee puzzelen, ben wel benieuwt wat de hart maat is.

:D als je toevallig met een rolmaat langs loopt ;)

Ik heb het eerder een keer gedaan met een S3 (ook zo'n andere constructie) viel niet mee de band te laten liggen om de maat te bepalen en dan de motorklep open doen om te controleren dat de band niet te dicht bij het raam ligt. 8-)

(Achteraf bleek dat de onderplaat maat bepalend is……… Maarja meten is weten)

• bowy

Rob ruilen voor eentje met die plaat er standaard op van een series II ik wil juist eentje zonder….