stage one v8 start opeens helemaal niet meer... Update.

  • Rolf

    Eind vorig jaar een goed onderhouden stage one v8 overgenomen. Deze starte vlak nadat ik hem overgenomen had nagenoeg probleemloos na ruim een jaar stilstand. De auto enige tijd geleden ook nog gestart en ook toen, probleemloos na het eerste rondje van de startmotor.

    Nu ik eindelijk tijd heb en serieus aan de wagen aan de slag wil, wil de auto opeens niet meer starten. Het leek een probleem met de startmotor, die zo wie zo niet al te braaf meer was, dus deze heb ik vervangen. Daarna starte de auto weer prima. Gisteravond de koppelingscilinder vervangen, om daarna eindelijk de auto te kunnen verplaatsten. Maar helaas, weer wil hij niet starten. Het bijzondere is dat hij wel in de eerste 10 seconden van het starte aan de praat lijkt te willen, maar daarna ook gewoon helemaal niet meer.

    Wat kan het zijn? Waar moet ik beginnen?

    Aantal dingen die al gebeurt zijn:

    Nieuwe verdeler, nieuwe start motor, nieuwe bougies/bekabeling, benzine is aanwezig (:P), benzine komt in de carbs en bij de bougies.. bougies vonken als een malle, ontsteking is recent afgesteld.

    Ik weet het ff niet meer, dus ik ga zo maar ff lekker in me 300tdi tuffen. . die doet het tenmiste altijd B)

  • Gerard E.

    De verdeler 180 graden gedraaid? bekabeling van verdeler naar bougies verkeerd aangesloten?

  • Michel WaZ

    Lees net de prik van Gerard…….

    Groet Michel Waz

  • Gerard E.

    Waarom niet Michel? wat kan het volgens jou dan wel zijn?

    Groet, Gerard

  • Gerard E.

    Sorry michel, ik las niet in plaats van net! :S

  • Rolf

    Dat is het niet, want de auto deed het gewoon..De auto starte zelfs heel erg goed en in de tussentijd is er aan de verdeler enz niet meer verandert.

    In mijn bericht staat het misschien niet handig maar de verdeler, bougies en bekabeling zijn ruim een jaar geleden vernieuwd en daarna heeft de auto het gewoon altijd goed gedaan..

    De auto wil nu gewoon niet meer…

  • Michel WaZ

    Maakt niet uit, ik was even te enthousiast………had jou prik niet gelezen en de mijne dus maar gewijzigd.

    Groet Michel WaZ

  • Michel WaZ

    Hallo Rolf,

    Ik begrijp dat je ontsteking in orde is, hoe zagen de bougies eruit? Vet en zwart ? Haal er sowieso even met beleid een borstel overheen of een schuurpapiertje voorzichtig ertussendoor.

    ik lees dat je benzine volop aanwezig is en dan is de kans groot dat de motor verzuipt.

    Blijft je choke niet hangen enne niet geheel onbelangrijk , wanneer heb je voor het laatst ‘ verse ’ benzine getankt?

    oude benzine is vet knudde.

    Groet Michel WaZ

  • Rolf

    Michel,

    De bougies zien er niet slecht uit. Maar ik zal ze inderdaad allemaal met beleid even aanpakken. Choke blijft niet hangen, benzine is vers (inmiddels een maand oud). De motor verzuipt inderdaad, maar dat komt omdat ik zo graag wil dat hij start.(:P)

    Zo juist ben ik nog even aan het rommelen geweest en starte de auto voor een kort moment even. Alvorens ik starte heb ik eerst de brandstof pomp voldoende laten draaien, toen starte en toen sloeg hij aan. Hij bleeft ongeveer 40/50 seconden lopen en toen sloeg hij weer af. Kon hem ook niet aan de praat houden.. Hij sloeg af en het leek alsof hij geen brandstof meer kreeg.

    Ik weet even niet meer waar ik moet zoeken.

    Ga nu een pot bier open trekken en genieten van de zon die nog even schijnt. Maandag weer vrij, dan maar weer verder kijken.

    Rolf

  • Michel WaZ

    :)-D dat doe ik straks ook, een biertje ha ha ha. Nooit de moed opgeven !

    Luchtfilter nog schoon? Welke carb,s heb je? Stromberg of de Su,s ? SU,s hoge hoed, stromberg lage hoed.Bij de SU,s zit achter het mechanisme waar je gaskabel zit een metalen pennetje, hiermee kan je de demper testen even indrukken en loslaten en als je dan een mooie tik hoort weet je dat de dempers terugvallen.

    Bij de Strombergs zit er een rubberen membraan in deze kunnen scheuren en is je vacuüm in de vacuumkamer weg en kunnen de dempers blijven hangen.