interessante vraag 3.5ltr v8 verdeler

• sjeroens

Niet mijn vraag maar wel interessant

http://landrover.startpagina.nl/forum/topic/2094603/past-verdeler-35dlm8-op-35-v8/

(en meteen het nieuwe forum een beetje promoten ;)

J.

• Mrah

Ja, dat past.

• Michel WaZ

Mogguh,

De 35dlm8 is de goeie en de ignition module zit niet in de weg. Het is alleen irritant sleutelen als deze is overleden. Verder kan de module een kabel met 2 of 3 draden bevatten, werkt precies het zelfde, alleen is de 3e draad een aarde draad.

Zwarte verdeelkap van Lucas erop is beter als die goedkope blauwe die je overal ziet.

Groet Michel WaZ

• Henk Bossinade

Een orginele Lucas ontsteking past inderdaad,maar pas op met de immitatie .Deze kan klemlopen tegen het waterpomphuis.Vr gr Henk B.

• JoostKenya

Of het past hangt af van het type stuurbekrachtigings pomp.

Ik had dit type op mijn 1987 Defender. En ik heb wel eens geprobeerd hem op een 1985 Range Rover motor te zetten.

Maar dan komt dat doosje aan de zijkant tegen het bracket van de stuurbekrachtigingspomp aan.

Dat is bij het type stuurbekrachtiging met het metalen reservoir.

Ik denk dat het vanaf modeljaar 1986 (plastic reservoir?) wel past want die motor heeft een andere pomp.

• Bart van Dessel

Je kunt het kastje (ontstekingsmodule) van de verdeler afschroeven, de draden verlengen en het kastje ergens anders plaatsen. Zo is dat ook bij een late 3.9 (softdash RRC en Discovery). De kale verdeler is volgens mij hetzelfde.