Slopen of exporteren (Update)

  • Ben leert elke dag van zijn Laro's

    Ik heb gisteren een Discovery uit 1995 gekocht om de 300TDi eruit te halen en eventueel wat andere onderdelen.

    De rest zou ik gedemonteerd hebben voor onderdelen.

    Maar nu met de nieuwe Sloopregeling wordt dat lasting.

    Dus ja, wat is verstandig, de auto leeghalen en naar de sloop of exporteren en slopen. 8-)

    Ik heb een autosloper gebeld, deze wilde alleen het volledige voertuig hebben.

    Maar op de site van de RDW staat dat wanneer een erkend sloopbedrijf geen onvelledig voertuig accepteerd dat je dan contact op moet nemen met de branchevereniging ARN.

    Dus dat heb ik gedaan en heb daar de case neergelegd.

    Ze zouden hierop terug komen omdat men het nog niet bij de hand gehad heft.

    Overigens had ik de zelfde discussie gevoerd op de Autorai, waar ik de vraag bij een RDW medewerker neergelegd heb, die antwoorde stellig dat ik gewoon het stuk van de auto kon inleveren bij een erkend sloopbedrijf waar het chassisnummer op staat inclusief de kentekenplaten en het kenteken, de rest hoefde niet.

  • Frans Bonnes

    Even met een bevriende sloperij overleggen wat hij nodig heeft om alles op papier kloppend te hebben.

    Kan best zijn dat hij alleen het stukje waar het chassisnummer staat nodig heeft + natuurlijk het kenteken.

    Hij sloopt hem dan officieel en verkoopt jou alle onderdelen.

    Iedereen gelukkig.

    Heb ik nu een maas in de wet gevonden?????

  • Ben leert elke dag van zijn Laro's

    Frans Bonnes Schreef:

    ——————————————————-

    > Even met een bevriende sloperij overleggen wat hij

    > nodig heeft om alles op papier kloppend te

    > hebben.

    > Kan best zijn dat hij alleen het stukje waar het

    > chassisnummer staat nodig heeft + natuurlijk het

    > kenteken.

    > Hij sloopt hem dan officieel en verkoopt jou alle

    > onderdelen.

    > Iedereen gelukkig.

    >

    > Heb ik nu een maas in de wet gevonden?????

    Moet je wel een bevriende sloper hebben, de eerste die ik belde wilde alleen de complete auto hebben en verder niet.

  • Hybrid In France

    In het verleden, toen ik nog in NL woonde, exporteerde wij de kentekens.

    Op de trailer dus weinig kosten.

    Sloperijen worden steeds meer het mikpunt van controles dus voorzichtiger met “vriendendiensten”.

    Ik haal eind dit jaar een Disco I op voor de motor die in de Series Hybrid gaat. Rest is schroot. De overheid hier vindt dat prima zolang je kan laten zien hoe & wat je met de spullen gedaan hebt en waar ze vandaan komen ingeval van een controle - bijv. bij een motorwissel.

  • JanTD5

    Mischien dat Paul Stroink daar mee van weet. Hij zal vast wel vaker een disco als donor gebruiken om een defender een nieuw hart te geven.

    Groet Jan

  • Marc-my-Words

    Vlgs mij mag een erkende sloper geen wrak weigeren, ook niet als je het geheel hebt leeggehaald en gereduceerd tot chassisnummer+platen+papieren.

    Ze zullen er niet blij mee zijn, en je zult er ook geen wrakkengeld mee binnenhalen, maar het moet gewoon kunnen, er is immers een sloop-potje dat gedurende vele jaren met een sloop-afdracht gevuld is … en dat sloop-potje is overvol.

    Marc

  • Michel WaZ

    Ben benieuwd hoelang het duurt voordat de eerste wrakken met uitgeslepen nmr,s her en der in Ned gaan verschijnen…….

    Kunnen ze eerdaags weer de MrB omhoog gooien ivm met het verwijderen ………….of nog erger een sloopverwijderingsbijdrage of betaald parkeren gaat weer duurder worden.

    Er zal wel weer wat uit die Haagse toverstok komen.

    Mvgr Michel WaZ

  • Pike

    Probeer eens op ikwilvanmijnautoaf.nl Geen aandelen, wel goede ervaring. Je krijgt echt een bodemprijs maar de auto werd opgehaald, cash en ter plekke vrijwaring.

    In mijn geval ging het om een Polo. Ik had een bod van 50 euro maar heb de auto voor 150 op die site gezet. Kreeg de volgende dag een bod van 100. Vond ik ok.

  • sjorsboomschors/aka/PP

    Ik loos alles wat ik kwijt wil aan auto bij Rutte…

    Vrijwaring en idd een appel & een ei8-)

  • jamaar

    Rutte is altijd ok was nog leuker toen je ter plekken van Thijs laarzen kreeg om de onderdelen van de auto's te schroeven die tot aan hun assen in de blubber van het weiland stonden, woon er vlak bij