Land Rover verkopen aan Duitser!?

• Scratch

Hoi Prikkers,

Ik kan mijn Land Rover verkopen aan iemand in Duitsland. Hoe gaat dat in zijn werk!? Samen naar de RDW voor export papieren en tijdelijke witte export plaaten voor de koper!? Of is er een andere manier. De koper zou hem het liefst bekijken en rijdend terug naar huis rijden indien gekocht. Verzekeren via de telefoon was geen probleem!

• laro13

Welke, je 90 of de series?

Succes!

gr.Jasper

• Scratch

Maakt dat uit 8-)

Het gaat om de 88". Het blijkt een betrouwbare auto, maar ik kan maar niet wennen aan het brandstof gebruik misbruik :( Tevens vind ik het zonde om hem totaal te verbouwen met schroefveren, Tdi en Defender dashboard (hij is mij te spartaans dus…) Geen probleem, ik heb mijn lolletje gehad, en kan een goede prijs er voor krijgen

En de 90 gaat nooit weg ;)

Zo meegeven aan de Duitser, of eerst langs de RDW !?

• Frans Bonnes

Dus we gaan je missen op het DLRR-forum? :S

• Scratch

Frans Bonnes Schreef:

——————————————————-

> Dus we gaan je missen op het DLRR-forum? :S

Welnee, mijn 90" is 30 jaar oud, en mezelf kennende staat er zo weer een Land Rover op de dam :P

Ik twijfel tussen een SII 109 station diesel (kunnen de kinderen in de rijrichting mee) of een 90 pick-up voor het echte terrein werk (hoewel die 110 met Volvo assen me ook wel zal passen)

• Bart van Dessel

Naar de RDW of GWK, daar kun je de papieren incl. kentekenplaten inleveren en kun je een meerdaags exportkenteken kopen voor de nieuwe eigenaar. Oude eigenaar krijgt vrijwaring ivm exporteren en de nieuwe eigenaar krijgt alle export documenten om de auto in te voeren in Duitsland.

• Scratch

Top! En thanks:)-D

• Anton (Rumble)

export papieren tekenen bij rdw in zwolle of bij gwk kantoor. die zit in zwolle bij station. met die papieren ben jij gevrijwaard en kan hij met de 88 naar huis rijden. officieel op een aanhanger.

had je me gewoon mogen vragen bro! heb het al twee keer bij de hand gehad. wilde het ook is aan de grens doen. maar dat was bijna onmogelijk.

• pascal ubags

als je dat doet, via nl,zeker verzekeren is best wel duur.

die d moet gewoon naar zijn tuf gaan en een 3 daags kenteken mee nemen op jou ch nr. is veel goedkoper voor hem, en jij gaat met hem naar onze rdw en levert het kenteken en platen in en hij krijgt export papier.

wel zijn paspoort nodig.

verz gaat aleen bij gwk kantoor en niet op rdw.

gr pascal

• Marijn & Simba

Je krijgt in Duitsland geen Kurzzeitkennzeichen meer voor een auto in het buitenland.

Is per 01.04.2015 veranderd.

Even naar de RDW, op export zetten op zijn naam, nummerplaten inleveren.

Jij krijgt een vrijwaring en hij de papieren in ruil voor ca. 11 euro.

Je kan met een witte plaat met het oude NL kenteken op de dag van export nog rijden als de auto nog APK heeft en anders de trailer.

De Duitser hoeft alleen zijn verzekering te melden welke auto hij gaat ophalen.

Paspoort niet vergeten.

En klaar is Klara.

BTW: wel een koopovereenkomst, anders kan hij em niet toelaten in Duitsland. Als ie er zelf niet aan denkt, wees een gentleman.