landrover 88 v8

• sjeroens

Tijdrover en mrah, het leek mij ook al een vreemd verhaal.

Maar ik geen eenduidig antwoord over de stroomrichting bij Peter de koning en bij autrans zeiden ze “dat weet je van te voren niet, we maken een leiding los, sluiten hem aan en kijken welke kant hij op stroomt.” daar heb ik mijn (on)wijsheid vandaan.

Voor de rest sluit ik mij aan met het verhaal van mrah.

Misschien kun je nog wat met de wijze woorden van Peter “Juist als hij schakelt als een zonnetje staat hij op het punt om kapot te gaan”

Frictieplaten zijn dan ver op.

Misschien dat mijn denken over de autobak wat negatief gekleurd zijn om dat ik 2 jaar heb lopen kloten met bakken verwisselen, omdat ze elke keer kapot gingen, niet of slecht schakelde , stil staan in Belgie etc…..

Nu doet ie het inmiddels prima.

sccs,

J.

• Mrah

Als hij zo schakelt dat je de schakelmomenten bijna niet meer opmerkt dan zijn niet de frictieplaten op maar de rubberen zuigerafdichtingen van de platendrums hard geworden. Dan kan de drum door drukverlies niet genoeg druk opbouwen waardoor de frictieplaten gaan slippen en verbranden. Olie verversen is voor autobak aan te raden omdat rubbers dan langer soepel blijven.

• sjeroens

Mrah, dank voor de uitleg, weer wat geleerd!

J.

• tijdrover's

ik voel de bak wel schakelen maar mooi soepel.

ik heb wel eens automaten gereden die minder mooi schakelden.

• tijdrover's

ik heb vanmorgen de onderste leiding los genomen, dit bleek de retour te zijn. de olie eruit laten pompen en tegelijkertijd nieuwe olie bij gevuld.

alles bij elkaar zo'n kleine 10 liter olie gewisseld.

ik heb vanmorgen een stukje gereden, maar omdat hij nog geschorst is kan en durf ik niet de weg op.

ik heb vanmorgen nog even gekeken bij volle uitslag hoe lang de schokdempers moeten worden.

de dempers verwijderd/losgenomen en testen maar!!!

voor de beeldvorming, ik ben 1.96 lang

• tijdrover's

nog een paar foto's

het linker achterwiel liep nu aan bovenin het spatbord. onder het achtebankje zeg maar.

verder niet.

nu nog eens zoeken naar dempers die passen, gemeten tussen de orginele steunen, ingeschoven lengte 30, uitgeschoven 57cm.

het lijkt mij zo dat er geen demper is die hieraan voldoet, zal hoogstwaarschijnlijk een demper worden die langer is.

weet iemand een goed adres voor schokdempers ??

Henri

• JanTD5

Kijk eens of je in contact kunt komen met Koos aka ToyRoverlander actief op het lrch forum, jij toch ook? Heeft ook zo'n hybride series met giga wiel uitslagen. Misschien dat hij je daarmee kan helpen.

Groet Jan

• tijdrover's

ik heb al eens kontact gehad met koos, hij heeft bilstain dempers, maar die dingen zijn duur….:(

• JanTD5

Even door sparen dus? ;)

Groet Jan

• tijdrover's

tja, het zijn hele mooie en goede( dat neem ik aan…) dempers.

hij heeft zijn auto een stuk hoger staan dan ik. hij heeft de bladveren op de assen ipv er onder. dat scheelt een dikke 10cm.

daardoor word de auto tuitelig/top zwaar. goede dempers zijn dan van belang!

de mijne is wel wat hoger dan standard maar niet extreem, 5cm bodylift en grotere banden. de pro comp dempers die er tot nu toe op zaten deden het goed.

die dempers zijn lang niet zo duur als bilstein dempers, ik denk dus dat ik met mindere kwaliteit ook gewoon genoeg heb.

als jullie er anders over denken zou ik het ‘fijn’ vinden om te weten.

ik ben ook maar een simpele boeren knul

(:P)