Netjes Henri, Blijft toch een mooi ding!
ik heb vandaag de olie en filter gewisseld van mn zf automaat.
maar ik heb slechts 5 liter hoeven bij te vullen, van de 9 liter…
.
ik wil graag de rest van de oude olie ook vervangen doormiddel van een leiding van de koeler loskoppelen en een doorzichtige slang eraan. met draaiende motor ‘leeg’ laten pompen tot dat
de kleur van de olie weer mooi rood is.
maar ik weet niet welke leiding de retour leiding is en of het wel kan/mag…
hoe zouden jullie dit doen?
Groet Henri
het schijnt dat de pomp niet altijd dezelfde kant op draait. En is geen eenduidige aanvoer en afvoer kant.
5 liter klopt wel. Je kunt de oliekoeler leeg laten lopen en flushen, ook een optie is de koppelomvormer eraf te halen en die leeg te laten lopen.
En dan nog heb je kans dat er gruis. troep achter blijft.
Ik heb na 5 keer de bak gewisseld te hebben (incl koppelomvormer) nieuwe filters erin gezet te hebben uiteindelijk de bak laten spoelen.
En toen kwam er nog veel troep uit vonden ze. (misschien was ik ook wel een extreem geval)
Bij het spoelen hebben ze een slang los gemaakt en toen geconstateerd of het een aanzuig of retour leiding was.
weet je wat de geschiedenis van de bak is?
ik heb de bak laten speoelen bij autrans in tilburg. daarna is ie steeds beter gaan schakelen!
J.
Pomp van autobak draait altijd rechtsom. Van voorkant gezien. Pomp draait altijd mee met koppelomvormer. Dus zodra motor loopt heeft autobakpomp druk. Volgens mij is het de bovenste aansluiting koelleiding op de bak naar koeler die de aanvoer naar de koeler is. Dus beide leidingen loshalen bij de koeler en die met pompdruk in lege bak laten stromen en de ander verse atf laten aanvoeren en van boven atf met hulpslang in laten lopen met bijvoorbeeld trechter.
Dit alles met lopende motor.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?