OT. duits kenteken vraag

• Ben leert elke dag van zijn Laro's

Het heeft alleen maar te maken met de Nederlandse belastingwet.

Ik heb de vraag ooit eens aan een belastingdeskundige gesteld.

Ik heb ook een auto in Spanje staan op Spaans kenteken.

Ik was van plan om er mee hier naartoe te rijden en dan hier een versnellingsbakwissel te doen en dan weer terug brengen.

Ik denk zal de discussie eens opstarten met die gast.

Hij hield stellig vol dat als ingezetene van Nederland je wel met een auto met buitenlands kenteken mag rond rijden, maar dat je dan wel voor de tijd dat je hier rijdt wegenbelasting moet betalen.

Ook al is het een kilometer.

Zelf al ben je buitenlander behoor je na een verloop van tijd wegenbelasting te moeten betalen in Nederland.

Maar ik geloof nooit dat al die buitenlandse auto's van buitenlandse werknemers die bij ons in de streek rijden wegenbelasting betalen, ook al staan ze hier al diverse jaren.

• jamaar

kling klare onzin, die man is geen deskundige en hem hierover wat vragen is verloren tijd, klik op klik

je mag 14 dagen in nl rondrijden NA aanmelden bij de belasting.

doe je dat niet kan je na de eerste km aangeslagen worden voor houderschap belasting en bpm

klik klik

• Ben leert elke dag van zijn Laro's

jamaar Schreef:

——————————————————-

> kling klare onzin, die man is geen deskundige en

> hem hierover wat vragen is verloren tijd, klik op

> klik

> je mag 14 dagen in nl rondrijden NA aanmelden bij

> de belasting.

> doe je dat niet kan je na de eerste km aangeslagen

> worden voor houderschap belasting en bpm

> klik klik

Misschien even doorklikken

Vrijstelling bij kort gebruik in Nederland

Gebruikt u uw motorrijtuig met een buitenlands kenteken maar kort (maximaal 2 weken) in Nederland? En woont u in Nederland? Dan komt u in aanmerking voor vrijstelling van bpm en motorrijtuigenbelasting bij kort gebruik in Nederland.

Voorwaarden

U kunt de vrijstelling bij kort gebruik in Nederland aanvragen, als u voldoet aan alle volgende voorwaarden:

◾U huurt, leent of least het motorrijtuig buiten Nederland en u en uw inwonende gezinsleden gebruiken het motorrijtuig in Nederland.

◾U of uw inwonende gezinsleden hebben het motorrijtuig in het afgelopen jaar niet in Nederland gebruikt.

◾U vraagt de vrijstelling aan, voordat u of uw inwonende gezinsleden het motorrijtuig in Nederland gaan gebruiken.

Dus dat geld niet voor een Eigen auto.

• jamaar

je hebt gelijk en dat zou betekenen dat je met een eigen auto HELEMAAL NIET in nederland mag komen als je die zelf bestuurd, tenzij je bpm en wegenbelasting wil betalen. oftewel je deskundige zit er ook naast. gek genoeg is het een keer in wegmisbruikers geweest en koos ? wist te vertellen dat het wel op deze manier moest met eigen auto.

makkelijk op te lossen tenminste als je niet getrouwd bent of je vriendin geen rijbewijs heeft, je leent je auto aan haar uit en jij zit er naast, wel je billen dichtknijpen :D

in praktijk word er op het formulier van de aanvraag niet naar de eigenaar gevraagd en weten de meeste agenten dit ook niet, ken verschillende eigenaren van buitenlandse auto's die het dus wel met de 14 dagen vrijstelling doen en nooit problemen gehad hebben.