rempedaal afstelbaar in defender 110?

• Bart van Dessel

Ik heb gisteren een grote beurt gedaan aan het remsysteem van een 110, remklauwen gereviseerd, trommels achter schoongemaakt, etc etc. Er is verse remvloeistof ingegaan en de boel goed ontlucht. Het ontluchten ging goed en vlot maar je moet het rempedaal diep intrappen om te remmen, de druk is echter wel goed, pedaal zakt niet verder door t.g.v. lucht. De remslangen zagen er goed uit en er kwam nergens een verdikking tijdens het remmen, remcylinders achter waren droog. Dit probleem hebben we nooit bij een Disco of RRC, is het pedaal soms af te stellen? Ik zelf denk dat de hoofdremcylinder aan vervanging toe is, maar ik kan me ook vergissen, dus vandaar mijn vraag.

• pascal ubags

uit mijn verleden , cq mijn gedachten, was er toch iets af te stellen, stang cq speling tussen pendaal en hrc,

zie wp handboek.

gr pascal

• Frank 110V8

Bart,

Dit klinkt als teveel speling tussen trommel en schoenen stel de schoen eens net te strak Is het dan weg dan weet je het. Ik stel ze meestal net wel net niet slepend.

• Bart van Dessel

Ik heb ze nét niet slepend afgesteld, dat zou gewoon goed moeten zijn. Anders zeg ik tegen die trommels: direct in de kliko

• RobSLaro

Je kan je pedaal hoger stellen, is alleen een beetje smal voor steek sleutels.

Zou normaal niet hoeven.

In de motor ruimte plaatje boven op losnemen, daar vind je wat je zoekt.

• Bart van Dessel

Aha, dan zal ik ‘s onder de kap duiken vanmiddag, eerst een stukkie mtb’en

• Zandrover

bekend fenomeen, dan zijn de remtrommels aan vervanging toe. Of meteen een disco AS er onder. Staat bij mij ook op de toe do list

• Bart van Dessel

Als je de trommels strak afsteld dan moet het toch goed zijn? Nooit gehoord dat je een vrije slag in het pedaal langer wordt naarmate de trommels slechter worden. Om daarvoor een schijven as te monteren vind ik wat vergezocht. Trommels en schoenen zagen er redelijk goed uit, trommels hadden wel wat slijtage sporen.

• huibencarin@gmail.com

Bart, zet de remtrommels is helemaal strak en kijk dan of je pedaal wel op de goede hoogte zit,dan weet je waar je het moet zoeken.

Groeten Huib

• RobSLaro

Uhm , verkeerde pedaal, koppeling werkt zo. 8-)

Rem ga je zo niet redden, heb hier een complete toren van een 90 liggen…..

Ik zie geen stel mogelijkheden hier… Tussen de cylinder en de bekrachtiger???????