Electrische/mechanische brandstofpomp petrol

  • Dirk109

    Weet iemand hoe de electrische brandstofpomp word gestopt als de motor uit gaat om wat voor rede dan ook?

    Als de motor heel even uit staat en de pomp loopt door stroomt even daarna de carb. over.Er zal een detectie tussen horen dat als de motor uit is de pomp ook direct stopt.

    Ik heb een electrische brandstofpomp geplaats ipv de mechanische omdat ik verwachte dat deze beter zou werken met weber 32/34.

    Mijn 4 cyl. loopt nog steeds niet goed op benzine en ik heb daarom de leiding en pomp maar eens vervangen maar helaas nog steeds niet goed.

    Het moet ergens in de aanvoer liggen, hij krijgt te weinig benzine volgens mij.Ik heb de carb al gewisseld voor een andere en deze doet precies hetzelfde dus daar zal het niet aan liggen.Vreemd genoeg krijgt hij volgens mijn afr meter veel te weinig benzine en als ik onder het rijden de benzine afsluit loopt hij heel even goed met de goede waarde om daarna als de vlotter geheel leeg is weer veel te weinig te krijgen.Ik heb de mechanische pomp er weer tussen gezet en deze geeft hetzelfde beeld.

    Op lpg werkt alles supergoed.

    Wie het weet mag het zeggen.

  • GertH

    Als je de electrische pomp niet uitschakelt ..tegelijk met de motor …da blijft de pomp gewoon lopen, vrij logisch . Ik zou de electrische pomp schakelen met het contactslot zoals het orgineel ook hoort .

    Beterft de afr meter ? mooi maar wat zegt die eigenlijk …je zet de benzineaanvoer stop en de motor gaat daarna ineens beter lopen , dat duidt meer op een te veel aan benzine ipv te weinig , ik zou de retourleiding eens nakijken …of die misschien dicht zit…anders te kort aan lucht ivh tot de hoeveelheid benzine .

    Hopelijk kun je het vinden zodat je een goed lopende laro krijgt (tu)

  • Henk Bossinade

    Bij mijn 110 V8 wordt de benzinepomp van spanning voorzien door een relais .Dit relais krijgt massa van de oliedrukschakelaar.Vr groet Henk B.

  • Dirk109

    Zoiets ja dat kan ik ook eens wel doen.Gewoon via het contact slot gaat niet lukken want als je contact aanzet en je start nog niet direct oid dan gaat de pomp al aan.Bij mijn lpg installatie zit ook zo'n detectie relais die dan de gastoevoer afsluit als er geen vonk word waargenomen.

    Retour leiding? die zit niet op mijn carb.

    Ik puzzel wel verder op lpg loopt hij super dus dat zal op benzine toch ook wel moeten lukken.

  • Wim Janssen

    Dirk,

    Ik heb zo'n zelfde probleem gehad dat ik met de originele mechanische pomp de indruk had dat ik te weinig benzine kreeg voor mijn 2.5. Mijn Series was van orgine een diesel en er lagen dus nog de originele hardplastic brandstofleidingen in. In heb deze vervangen door iets dikkere rubber benzine leiding en daarna liep hij stukken beter. Exacte maten weet ik niet meer, maar dat kun je bij jouw natuurlijk nameten. Bij mij was dus de te dunne aanvoerleiding de begrenzing voor de mechanische pomp.

    Wat die elektrische pomp betreft, moet de vlotterafsluiting volgens mij de benzinedruk van de pomp tegen kunnen houden. Is de druk van de pomp niet te hoog? Er zijn trouwens ook mooie drukregelaars te koop om tussen pomp en carburateur te zetten. In mijn V8 zat er zo eentje. De druk voor de carburateurs was maar ca. 0,3 bar. Mijn elektrische pomp die tegen deze drukregelaar aan pompte, stopte gewoon mechanisch als de maximum druk bereikt was.

  • Eric&Betty Boop

    Volgens mij hebben we hier al vaker over gediscussieerd Dirk. Probleem is er dus nog steeds.

    Raar dat hij wel tijdelijk het goede mengsel heeft als je de electrische pomp uit zet. Dat kan ik ff niet rijmen.

    Bij een 32/34DMTL met retour moet er een restrictie in de retour zitten anders blijft het vlotterkamer peil te laag wat een te arm mengsel geeft bij deel- en vollast.

    Maar jou carb heeft geen retour en had die die wel dan verklaart het nog niet waarom het mengsel wel ff goed is je de pomp uit zet.

    Zitten alle vaccuum slangen goed?

    Membraam van de acceleratiepomp nog in orde?

  • Dirk109

    Eric idd hebben we het hier vaker over gehad.Ik heb de harde brandstofleiding vervangen voor een dikkere en dus de bijbehorende elektrische pomp geplaatst.

    Nog steeds liep hij niet goed.Sproeiers doorgeblazen en nog niks.Andere carb gemonteerd en nog niks.

    Mechanische pomp er weer tussen en met de choke half aan blijft hij lopen.

    Bij het rijden lukt alleen als ik de tweede trap inschakel dan begint hij goed te lopen en te trekken met een waarde van 0.9 lambda.

    Bij weinig gas geeft hij aan 1.5 in het rode dus en als ik de schakelaar omzet (dus bezine wordt afgesloten) dan zakt hij direct naar 0.8 en loopt prima voor heel kort tot de vlotterkamer leeg is.

    Ik zal de slangen eens goed controleren..

    Op lpg werkt alles uitstekend(Ja die Blos) mooi zo rond de 0.9 afgesteld en loopt uitstekend en trekt goed.

  • Michel WaZ

    Brandstoffiltertje in je carb niet vuil of verstopt?

    Groet Michel WaZ

  • jamaar

    Als de motor heel even uit staat en de pomp loopt door stroomt even daarna de carb. over

    Dit is je eerste probleem, de vlotter hoort de toevoer zo af te dichten dat hij gewoon niet lekt ook al loopt de pomp, punt.

    verder weet ik niet wat voor pompje je gebruikt maar de puls pompen, dat zijn die tikkende pompen, die stoppen gewoon als de uitgang dicht zit, de plunjer kan door de benzine namelijk niet meer bewegen.

    dus vlotter afdichting vernieuwen en niveau goed instellen, denk dat je probleem dan echt over is.

  • Eric&Betty Boop

    jamaar Schreef:

    ——————————————————-

    > Als de motor heel even uit staat en de pomp loopt

    > door stroomt even daarna de carb. over

    > Dit is je eerste probleem, de vlotter hoort de

    > toevoer zo af te dichten dat hij gewoon niet lekt

    > ook al loopt de pomp, punt.

    > verder weet ik niet wat voor pompje je gebruikt

    > maar de puls pompen, dat zijn die tikkende pompen,

    > die stoppen gewoon als de uitgang dicht zit, de

    > plunjer kan door de benzine namelijk niet meer

    > bewegen.

    > dus vlotter afdichting vernieuwen en niveau goed

    > instellen, denk dat je probleem dan echt over is.

    Een membraanpompje stopt dan wel. Het membraan gaat dan loos op en neer in de brandstof.

    Een plunjerpomp of een roterende pomp gaat dan gewoon door en perst de brandstof gewoon langs de vlotternaald.

    En zou de vlotterkamer overlopen dan wordt het mengsel veel te rijk. Dirk heeft juist last van een te arm mengsel.