Olie in uitlaatkanaal 200tdi

• ErikH110

Ben bezig met inbouw van een andere 200tdi. Vooraf lektester en compressietest gedaan in donorauto en die was okay.

Nu ik mijn nieuwe turbo wilde monteren zie ik dat er olie in het uitlaatkanaal van de 2e cylinder komt. Wat kan de oorzaak zijn? De overige uitlaatpoorten zijn droog en alleen roetaanslag.

• Frans Bonnes

Meestal komt dat door lekkage langs de klepsteel.

• ErikH110

Bedankt voor de snelle reactie. Hoe is dit verhelpen? Kop eraf?

• Bart van Dessel

Ik heb vandaag compressietest gedaan van een 300 tdi. Zou goed moeten zijn. cylinder 1 20 bar, cyl. 2 en 3 15 bar, cylinder 4 is 20 bar. De motor kan niet lopen omdat er geen automaatbak achter zit en dus geen krukassensor voor de EDC. Maar de compressietest geeft een slechte indruk. Motor heeft lang niet gelopen en uiteraard koud. Wat denken jullie??

• Benno

Nog geen zekerheid maar misschien begin van een lekke koppakking tussen 2 en 3 ? 15 is aan de lage kant voor een TDI.

Benno

• Bart van Dessel

Ik vind 20 al heel laag, ik heb een 300tdi gehad met bijna 6 ton op de klok en die had tussen de 30 en 32 bar. Ik haal de kop eraf, die breng ik naar revisiebedrijf voor af te persen en vlakken en daarna gaan we het weer proberen.