Range Rover V8 Hot Wire EFi automaat uitdaging

• Paul

Vanmiddag weer bezig geweest.

Bedrading weer gemaakt zoals het was, motor start weer.

Wel blijft “Rover Gauge” altijd aangeven dat de automaatbak in Park/Neutraal blijft staan. (Dus ook als hij in Drive of Reverse staat)

Als de bewuste draad nu wordt losgekoppeld blijft de motor wel lopen, en geeft Rover Gauge wel weer de juiste versnelling aan. (maar start niet meer als je de motor uitzet en weer probeert te starten.) Merk niet echt een verschil in toerental.

Dus er zit nog “iets” in, maar wat….

Paul

• Frank 110V8

Hoi

Dat hij niet start klopt de draad wordt dubbel gebruikt het lijkt erop dat bij jou er iets mis Is met de bedrading na het relais

• Paul

.

• Paul

Dat dacht ik dus eerst ook, maar met de nieuw gelegde draad werd het alleen maar slechter.

Signaal wordt dus naar 0 getrokken als de automaat in P of N staat, maar in zijn D ligt het dus in praktijk niet helemaal los. Alleen dit staat niet op het schema.

Het is geen diode, want ohms kan ik hem altijd doormeten als ik de twee pennen van de multimeter omwissel, wel zit er een klein weerstandsverschil in…

Helaas zit het mystery item achter het dashboard verstopt en kan ik het niet ontdekken zonder alles los te halen.

Nouja, voorlopig laat ik het maar even zo.

thanks voor het meedenken!

Paul