Range Rover V8 Hot Wire EFi automaat uitdaging

  • Paul

    De RR gaat de goede kant op.

    alles zit in elkaar, motor loopt, automaat geen gekke geluiden, rijd zelfs…

    Maar als de motor warm is en je zet de automaat in zijn D (drive of andere versnelling) zakt de motor erg in en slaat bijna af.

    Een Hot Wire Efi zou dan wat harder moeten gaan lopen als je hem in zijn D zet, maar dat gebeurt dus niet.

    Rover Gauge aangesloten.

    Park en Neutral stand gaan goed, maar als je hem in een versnelling zet geeft Rover Gauge “Manual transmission” aan.

    Dus bekabeling gecontroleerd en nu blijkt er een weerstand van 220 Ohm te zitten waar bij een “manual transmission” een weerstand van 510 Ohm moet zitten en bij een automaat eigenlijk niks! (zie 11A schema hieronder)

    Dus bedrading aangepast, nieuwe draad gelegd want de weerstand zit ergens achter het dashboard verstopt.

    Rover Gauge geeft nu alle versnellingen goed aan, alleen start hij niet meer….

    Originele draad weer gebruikt, wel weer starten maar ook weer het oude probleem.

    Vreemd is dus dat Rover Gauge wel het juiste aangeeft maar de Efi computer toch wat anders denkt..

    Ik heb al een andere EFi computer geprobeerd, maar die geeft hetzelfde probleem.

    Moet er bij een automaat nu wel geen geen weerstand naar massa zitten?

    Volgens schema niet, maar in praktijk wel..

    Iemand een soortgelijk probleem gehad?

    Paul

    ORange Rover

  • Frank 110V8

    Paul,

    ben wel benieuwd naar je rover gauge. jouw screenshot laat niet zien dat deze poort is voor het aangeven van neutral of niet, deze moet met o.a. een diode aangesloten zijn op de gear selector van je bak, kijk maar eens in het algemene schema.

    Groet Frank

    (die twijfelt of hij ook een soortgelijk probleem heeft)

  • michel

    ik heb zo iets ook gehad, stond net stil op een rotonde…oeps.

    bij mij speelde 2 dingen mee, te weinig olie in de automaat, en div lekkages, vacuumslangen

  • Paul

    Dacht dat deze schakelaar alleen in het Efi stukje staat, kan hem ook niet vinden in het algemene schema.

    Heb je meer info?

    Goet,

    Paul

  • Paul

    Dan lijkt het me dat je iets vaker onder de motorkap zou moeten kijken…

    8-)

  • Frank 110V8

    Paul,

    als jij nin het electrics manual kijkt pagina 122/ 129 (pdf) http://www.landroverweb.com/Pdf-files/Manuals/Range-Rover-Maunual-Electrics.pdf

    zzie je bovenaan bij 6 een verwijzing naar 120 wat de plug is van de EFI en de BO draad daar is de draad die de versnelling bepaald. Als ik het goed lees mag deze gewoon driften voor ïn versnelling en ligt hij aan de min als hij in de p/n staat. de diode zit er denk ik alleen voor de cruise control, want ik zie hem niet in oudere schema's.

    Succes ermee

    p.s. heb je je lambda sensors nog of rijd jij op een map zonder de sensors?

  • Paul

    Bedankt, maar ik heb een ouder type, dus geen lambda sensoren.

    Volgens het oude schema dus ook geen diode nodig.

    Paul

  • Frank 110V8

    Paul,

    Probeer anders eens of hij aangeeft dat hij in de versnelling stat als jij de draad loskoppelt. als de neutraal het wel doet heb je misschien iets extra's aangesloten op je startcircuit. een diode zoals in het nieuwe schema zou dan wel kunnen helpen. ( een verbuiker die paralel geschakeld staat met je start inhibitor relais geeft de weerstand die jij meet. of heb jij een echte weerstand gevonden in je circuit?

  • Paul

    Ik heb de draad proberen te volgen maar die verdwijnt ergens achter het dashboard.

    Denk eigenlijk ook wel dat het meer dan alleen een weerstand naar massa moet zijn, maar wat?

    Mijn koets is overigens uit 1988.

    Paul

  • Frank 110V8

    Paul,

    Zoals gezegd hij zou los moeten hangen zolang de auto in de drive staat. zet er voor test eens een schakelaar naar de massa en kijk wat he motor doe als je deze naar de massa schakelt en los gooit wanneer hij in de drive staat.