De RR gaat de goede kant op.
alles zit in elkaar, motor loopt, automaat geen gekke geluiden, rijd zelfs…
Maar als de motor warm is en je zet de automaat in zijn D (drive of andere versnelling) zakt de motor erg in en slaat bijna af.
Een Hot Wire Efi zou dan wat harder moeten gaan lopen als je hem in zijn D zet, maar dat gebeurt dus niet.
Rover Gauge aangesloten.
Park en Neutral stand gaan goed, maar als je hem in een versnelling zet geeft Rover Gauge “Manual transmission” aan.
Dus bekabeling gecontroleerd en nu blijkt er een weerstand van 220 Ohm te zitten waar bij een “manual transmission” een weerstand van 510 Ohm moet zitten en bij een automaat eigenlijk niks! (zie 11A schema hieronder)
Dus bedrading aangepast, nieuwe draad gelegd want de weerstand zit ergens achter het dashboard verstopt.
Rover Gauge geeft nu alle versnellingen goed aan, alleen start hij niet meer….
Originele draad weer gebruikt, wel weer starten maar ook weer het oude probleem.
Vreemd is dus dat Rover Gauge wel het juiste aangeeft maar de Efi computer toch wat anders denkt..
Ik heb al een andere EFi computer geprobeerd, maar die geeft hetzelfde probleem.
Moet er bij een automaat nu wel geen geen weerstand naar massa zitten?
Volgens schema niet, maar in praktijk wel..
Iemand een soortgelijk probleem gehad?
Paul