Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
——————————————————-
> Ik vind geen enkele RAL kleur echt goed lijken op pastel green.
Blijven Ral kleuren hè. Je kunt een PMS waaier pakken
Scratch Schreef:
——————————————————-
> Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
——————————————————-
> > Ik vind geen enkele RAL kleur echt goed lijken op pastel green.
>
> Blijven Ral kleuren hè. Je kunt een PMS waaier pakken
Precies, RAL = Reichs-Ausschuss für Lieferbedingungen, iets Duits dus.
In ieder geval oorspronkelijk is het een nogal beperkt en alleen op gebruiksnut gericht “systeem”.
En … als er RAL-kleuren zijn die overeenkomen met LandRover kleuren, dan berust dat op louter toeval.
Zie verder ook: http://de.wikipedia.org/wiki/RAL-Farbe
Marc
Toch spuit ik heel veel in RAL.
1015 lijkt mooi op Limestone (als je ene hele auto doet, want er zit wel veel te veel verschil bij om iets bij te werken)
Net nog een Defender dak gespoten van een nieuwer type en dat was nagenoeg gelijk aan 9003
9005 zwart natuurlijk ook prima.
En verder zijn er gewoon best leuke kleurtjes, ik vind de scooter van Scratch ook super
D'r is an sich (om het even in goed Nederlands te formuleren) niks tegen RAL kleuren, als de kleur je aanstaat.
Echter, als iemand vraagt naar een vertaling van Pastel Green of Lime Stone in RAL is het enige antwoord: dat is er niet.
Als iemand zegt dat RAL de makkelijke standaard is dan heeft hij/zij gelijk dat het makkelijk is, maar als standaard is het waardeloos, het is nl gewoon een gelegenheids-collectie.
Het klopt dat 1015 dicht bij Lime Stone komt. Als je een paar setjes standaard wielen (van verschillende jaargangen) mixt zal je al gauw grotere verschillen zien.
(Ik had “af ombouw” een “wit” dak in twee kleuren “wit”, het dak was het nieuwe wit het opzetdakje het oudere “creme-wit”, het is na een tijdje toch maar overgespoten want het zag er uit “alsof iemand de verkeerde RAL-kleur had gekozen” zoals een buurman zei.)
Marc
Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
——————————————————-
> Toch spuit ik heel veel in RAL.
> 1015 lijkt mooi op Limestone (als je ene hele auto
> doet, want er zit wel veel te veel verschil bij om
> iets bij te werken)
> Net nog een Defender dak gespoten van een nieuwer
> type en dat was nagenoeg gelijk aan 9003
> 9005 zwart natuurlijk ook prima.
>
> En verder zijn er gewoon best leuke kleurtjes, ik
> vind de scooter van Scratch ook super
Gemak op dit soort vlakken past wel bij mij dus hoeft niet exact pastel green als
Het maar in de buurt komt, jij nog ral of PMS tips Paul?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?