Enorme trillingen in de auto ivm Frontrunner roofrack

• Bart van Dessel

Ik heb pas een Frontrunner roofrack gekocht en direct bij de verkoper op de auto geschroeft, nu zorgt het roofrack voor enorme trillingen in de auto vanaf ca. 70 km/uur en stopt bij ca. 100/110, er is ook flink windgeruis te horen. Is hier iets tegen te doen? Ik ben natuurlijk wel een beetje verwend met het Disco II comfort. Er zit een aluminium plaatje aan de voorkant/onderkant gepopt, dat op een soort spoiler lijkt, zit ook een lipje aan de achterkant vd spoiler. Misschien een keer loshalen en opnieuw bevestigen? Het zit geklonken. Zo ziet het rack met spoiler eruit: http://img593.imageshack.us/img593/8969/05032011050.jpg Gemonteerd zit het op een Disco II. Ik zit er aan te denken om een lampenbeugel aan de voorkant van m'n dak te monteren en van daaruit een spoiler te maken richting het roofrack voor windgeleiding.

• Bart van Dessel

De spoiler:

http://www.expeditioncentre.com.au/product-images/500-DOL-560.png

• Dormobile

Ik heb om m'n 130 soortgelijk probleem gehad en een fatsoenlijke spoilergemaakt die vrijwel aansluit op het dak.

Dat helpt enorm.

Zo'n plaatje heeft weinig tot geen effect.

Google eens op winddeflectors, inspiratie genoeg.

groet, Paul

• GertH

Je ziet er zat op o.a. transporters / vito/ en andere busjes zitten waar een imperial opzit , een simpele strook rvs van ca 1mm dik over bijna hele breedte en vallen niet eens op , 40mm vertikaal x ca 80mm aflopend naar beneden x 15mm horizontaal ….wind gaat dan onder de imperial door ivm recht erop .

• jurgen

Beste Bart,

Ik heb de zelfde opstelling. bij mij ging de wind deflector als een gek resoneren. zingt door heel de auto.

Even los en met wat rubber opnieuw gemonteerd. ik heb de lip naar achter gericht.

Suc6

jurgen

• Ben leert elke dag van zijn Laro's

Op onze bedrijfsbussen hebben we allemaal dit soort spoilers zitten in verband met dat probleem.

• deWilde

Bij mijn imperiaal heb ik eerst van die cv-isolatie eromheen geklikt, daardoor werd het profiel rond en was het grotendeels over. Later vervangen door een oude fietsbinnenband, dat blijk tijdens het rijden een ellips-vorm aan te nemen, toen was het helemaal weg.

• Teun

Wat Jurgen al zegt: monteer de spoiler eens ‘achterstevoren’. Kreeg die tip mee van degene waar ik destijds mijn roofrack van kocht en dat werkte erg goed!

• VeeTee

Teun Schreef:

——————————————————-

> Wat Jurgen al zegt: monteer de spoiler eens

> ‘achterstevoren’. Kreeg die tip mee van degene

> waar ik destijds mijn roofrack van kocht en dat

> werkte erg goed!

Volgens instructie hóórt die wind deflector ook met de lip naar achteren.

• Bart van Dessel

Bedankt mannen voor alle tips! Ik ga 's rondsurfen voor oplossingen. Toppie!

Gr Bart